•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under november 2015

Av Michael - 12 november 2015 18:29



Är tyvärr materiella saker....

 

 

Har i många år sagt, önskat mig egentligen inga dyra

saker men överst på listan ligger...

  • Husvagn...
  • Eka...
  • Kanot...

 

Kan nog numera ta bort kanoten från listan då varken knän

eller rygg skulle palla med några längre sträckor.

 

 

Längtar nog mest efter en båt att kunna ta med familjen ut

eller bara den som vill och fiska, eller bara ta en badtur när vädret

faller på.

 

 

Husvagn har väl många önskat sig.

När man blir äldre är det fortfarande charmigt att campa och sova i tält

men man rör sig inte som en gasell längre och risken är större nu

att man slår sig halvt fördärvad när man ska ta sig in och ur tältet.

 

 

Sett framför mig hur ofta vi skulle inreda en husvagn i våra ägor.

Måla, möbler, gardiner, inreda...

 

 

Men men dags att vakna ur drömmarna och inse att vissa drömmar

går sällan i uppfyllelse helt enkelt.

Ska drömma om att FÄRJESTAD tar SM-GULD vilket är mer troligare

händelse. Ikväll kör vi match mot MODO.

 

 

Sköt om er...

Av Michael - 11 november 2015 20:39




Jag har turen att ha flera såna i min vänskapskrets.

Många lyssnar när som helst, flera kommer med råd & lösningar

och märkligt nog tar jag till mig mer och mer jämfört med förr...

 

 

Förr ville jag inte ta emot hjälp utan erbjöd min egna.

Förr ville jag inte medge mina brister eller att jag ville ha hjälp.

Varför kan jag inte svara på ärligt talat men jag är glad att jag

äntligen ändrat åsikt för man kan inte göra allt själv utan hjälp.

 

 

NU ska jag försöka göra mitt och dra några strån till stacken.

Vi har 2 Julmarknader att genomgå så nu krävs det massa saker som vi

ska försöka sälja + att nya ordrar rullar så sakta in.

På måndag kanske kommer en order på 50 mössor.... Hoppas verkligen på detta

mest p.g.a klubbens ryktbarhet och sen kommer man veta att VI har gjort dom.

 

 

Fick även en order på 4 julstrumpor så det ska bli kul med.

Ska bli roligt med julmarknaderna, blir de första för oss och man vet aldrig hur det ska

gå och om hur våra saker kommer uppskattas eller inte. Om inte har vi massor att försöka sälja på loppisen framöver... *håll tummarna*

 

 

 

Av Michael - 9 november 2015 18:11



Massa saker som hjärnan inte kan komprimera riktigt.

Saker som endast är positivt men i större mängder blir det ett ordnat kaos.

 

 

Sortera och bena ut går inte riktigt som jag vill

sen finns det en liten detalj som gnager inom mig och jag hoppas det

snart försvinner. Kan bara hoppas det löser sig inom 2 veckor eller så

eller så får vi kämpa hårdare.

 

 

Sen mitt i allt ska man då bli MORFAR...  

 

Tralalalalala......

Av Michael - 8 november 2015 19:24



Aldrig förr har livet känts så rätt som när barnen föddes.

Alltid förstfödda som sägs vara speciella men båda mina med sina 4 års

mellanrum har sina egna speciella sidor och jag älskar dom lika mycket.

 

 

Aldrig förr har livet hamnat så rätt som nu att på FARS DAG

få kunngöra att i MAJ så kommer jag bli MORFAR...

Tanken sjunker in mer och mer och det spritter i hela kroppen.

 

 

Aldrig har sonen haft så stort leende som när vi gick

hem från bilen och han sa:

- Kan inte fatta att JAG ska bli MORBROR...

 

 

Mycket att smälta in så jag ska äta lite mat, tilla på mitt

pressentkort och minnas denna FARS DAGväldigt länge...

 

 

Ha en fortsatt underbar kväll...

Av Michael - 6 november 2015 16:20

  Cellerna har gladiatorkamp just nu.

Inte direkt enkelt att komma på nya saker att göra men denna ljuspåse gjorde frun istället för att göra med decoupage. Kommer finnas massa mer motiv.

 

  Naturligtvis inte bara rock & roll motiv utan texter, julmotiv, ja fantasin sätter inga gränser. Ska även be frun göra en ljuspåse med "Mamma" och en text som jag kan tända här hemma. Mysfaktor är det med lite linnetyg en värmeljus på insidan.

 

 

Sen kan man ha färgat linne, köpa färdiga längder som blir billigare att köpa in

och därför kan vi hålla priset på 60:- vilket är billigt. Kolla in vår grupp på Facebook så kan ni följa med på resan och få uppdaterade foton eller komma med egna förslag.

 

 

Imorgon är det Loppis på torget i Vänersborg så då får ni hålla tummarna.

Brukar vara nöjd med att få insatsen tillbaka men hamnar man på plus och lite extra

och fått visa upp våra fina produkter till nya nöjda kunder så blir vi båda nöjda.

 

 

Kom gärna på besök, vi finns på torget mellan 8 - 14:30 beroende på väder

och den stora anstormningen... *fniss*

 

Av Michael - 1 november 2015 19:47

 


Nu ska vi köra på så det ryker.

Nya visitkort beställda, hemsidan nerlagd för vi har först

och främst ingen tillgång sen funkar den inte till vårat syfte.

 

 

Nu ska det göras via Facebook och får vi råd

så kommer vi köra lite reklam i framtiden.

 

 

Vi ska även visa upp oss mer utanför dessa väggar.

Uppbokade till 1 loppis och inom kort 2 Julmarknader

där vi hoppas på god respons för våra

fleecemössor, julstrumpor, tavlor, örngott, ljuslyktor & handdukar...

 

 

Först Julmarknad på Dalaborgs Parken 28:e November 10-16

sen blir det Julmarknad i Arena Vänersborg 5:e December. (tid oklar)

Ser verkligen fram emot detta och ska försöka göra min

beskärda del så gott det går.

 

 

Hoppas att ni som kan och vill kommer på besök

och kanske finner pesenter, julklappar att shoppa av oss.

 

 

LKOMNA

 

 

 

           

     

 

 

             

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards