•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 20 januari 2021

Av Michael - 20 januari 2021 17:08

                  




Detta skall flytta in i växthuset till våren.

Jag MÅSTE göra klart växthuset och sluta komma

undan hela tiden. Skäms när man ser det halvfärdiga

som stått där ute i snart 3 år nu.

 

Tre fönster på långsidan, ett fönster på gaveln.

Dörren ska upp och sen fönster på varsin sida.

Plåttaket skall upp sen ska jag försöka fixa

en hängränna som ska samla upp regnvatten 

i vår blåa stora tunna.

 


HUR SVÅRT KAN DE VA ?

 

Grannen skall hjälpa oss med att skära ut

glas och göra en ram till gavelfönstret och

varför jag inte fått tummen ur är väl för jag

ansåg just DÅ att han hade tillräckligt att göra.

 

Vill inte belasta hans anslagstavla med

mina små bekymmer. Men nu måste jag ta tag 

i saken (NEJ INTE DEN) och få ett avslut.

 

Nu måste jag avsluta för frun ska läsa

innan hon kör sonen på löpträning

i detta skräpväder. Hoppas verkligen inte

på minusgrader efter en dags regnande....

 

 

 

  

Av Michael - 20 januari 2021 12:01



Nästan som Pampers...

 

Både Läkare & Arbetsförmedling går på samma linje.

Nu ska jag bara försöka intala Försäkringskassan samma sak.

Blir som att dunka skallen i klagomuren troligen.

 

Fick lite goda nyheter idag så det glädjer mig

onekligen. Grattis Andreas !

 

En god vän till oss ska förhoppningsvis

ner till sjukhus för sprängning så dig tänker vi extra

på idag Meg...

 

Hustrun är på gott retligt humör nu när

hon dagligen traskar över 10.000 steg och försöker

pika mig lite smått och tror hon sporrar mig.......

 

Grattis Älskling !

 

I was aiming for the sky
Ended up flat on the ground
But once again the sun is rising
I better keep on walking
I have a long road ahead of me
It's cloudy and dark, it's hard to see
Will I ever get through to the end?
 
 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards