•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 24 januari 2021

Av Michael - 24 januari 2021 18:58



Tänk er ett hus fyllt med diagnoser.

Fyra stycken med ADHD varav 2 är skyhöga

på lördagsgodis, tårta och bullar.

 

En annan är hjärntrött och tar igen sig

mentalt i sin "gamingstol" och dom andra sitter

troligen på McDonalds och mumsar.

 

Själv sitter jag med blogg och ZZ Top

och försöker tänka på annat.

Stoppat i mig bullar och endast EN liten

tårtbit så nu äter jag inget mer förrän imorgon.

 

Har fått fantastiska presenter i form av

presentkort och 2 swishar så nu blir det roligt.

Troligen ny maskin, nya skor och gott på middagsbordet

till fredag kväll.

 

Näää nu ska jag snart ta kvällen.

Nästa vecka ska verkstad och vedbod städas ur.

Hustrun i verkstan och jag ska leta virke i vedboden

som ska användas till hönshusets nya reden.

 

Hoppas vi ses nästa vecka !

 

 

Av Michael - 24 januari 2021 15:36


Vissa stunder i livet pratar man före

man tänker efter....

 

Förra inlägget var ett sådant och det ber jag 

om ursäkt för.

 

Denna helgen har bara varit mörk på

flera olika sätt. Halv krass fredag där jag låg till

sängs mer än hela dagen.

 

Igår var "MIN" slarva dag om man nu får

säga så och egentligen var jag inte sugen direkt.

Samma plågor och samma tankar maler sönder

mitt inre och hur jag än vrider på dom ser jag inte

riktigt öppningen, vägen ut.

 

Som tur har jag någon som oftast löser

det hela och även det ber jag om ursäkt för.

Vi är 2 om det hela så det ligger lika mycket på

mig att göra problemen mindre....

 

Idag kommer min dotter med familj

på lite tårtaaaaaa... Barnbarnet oroade sig mest

om tårtaaaaans finnas eller inte. Vi har löst problemet.

Bullar och tårta från ICA MAXI !!!

 

Men först kyckling som nu står i ugnen

och till det blir det strips och en sallad....

 

Ha en skön söndag !

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards