•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 7 februari 2022

Förr sa man ofta...

Av Michael - 7 februari 2022 12:44

Eller min far sa ofta att "Kärt barn har många namn"

Med Covid finns inget kärt alls. Hustrun insjuknade in torsdag förra veckan

och har somnat gråtandes med hemska smärtor i kroppen.

Klart man ger massage när hon ber mig.

 

Igår kastade sig skiten över mig men jag gissar att eftersom

jag tog vaccinet ganska nyligen så kom jag lindrigt undan i jämförelse.

Man kan aldrig bilda sig en uppfattning hur jobbigt det är tills man råkar ut för det.

Alla ni antivaxxare.... no comment !

 

Har ärligt talat vare sig brytt mig eller orkat bloggat den

senaste tiden. Haft så mycket annat i tankarna och sen när ingen frågar tänker man

att kanske lika bra att kasta in handduken.

 

Massa saker som hamnar på efterkälken i dessa stunder.

Har inte varit på fotvården på 4 veckor (tror jag) och det är tur man har en

"sköterska" här hemma som gör såromläggning och tvättar min fot.

 

Hustruns son är numera också dålig. Har ont i halsen så han får stanna tills

han tillfrisknat då hans pappa har hjärtfel.

Mina barn verkar må bra som tur är och vi håller hyfsad tät kontakt även om min

dotter gnider in hur duktig hon blivit på att spela Powerplay.

 

Jag får helt enkelt plugga på lite mer och sen när suget faller

på igen så kanske jag kastar in en rad igen.

 

Hur mår ni själva ?

 

 

 
 
Ingen bild

Lois

7 februari 2022 18:58

Det säger mitt barnbarn om sig själv, hon har 3 förnamn. Ordspråk hänger kvar även hos de små.

Sen är jag en anti-vaxxer som det ilsket kallas, men det finns orsaker till att man är det. Själv är jag stamcellstransplanterad så jag får inte. Och mitt dotter i 30-årsåldern kan inte medicineras för sin ms om hon vaccinerar sig. Så hennes val var också lätt, det blev fortsatt cellgift och vaksamhet i livet. Sen vill andra inte av andra skäl men man ska respektera sina medmänniskors val i livet med yttersta respekt. Tycker jag.

Michael

7 februari 2022 20:06

Ordet är inget skällsord från min sida. Finns dock de som sätter sig på tvären för "bara för att" Nästan så man önskar dom större smärta än sig själv. Kram

 
Ingen bild

Lois

9 februari 2022 00:55

Alla är vi olika, tanken har aldrig funnits hos mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Onsdag 8 maj 15:12

      Med att göra saker i mindre doser. Det gör lika ont efteråt men inte lika länge numera så jag har kortare tid att  behöva vila upp mig.   Igår tog jag dock i för mycket. Jag städade nere i hyresvärdens utrymme så det blir lä...

Av Michael - Måndag 6 maj 21:32

      Ja det var ett måste efter veckan som varit. Ryggen var inte snäll inatt och mina armar ska vi inte tala om. Säger som Ivan Boring:: - Svetten rann uppför ryggen.   Imorgon är det dags igen för ett besök till Bildoktorn före s...

Av Michael - Söndag 5 maj 14:57


      Kan bara hoppas att ni kan förlåta mig. Känner jag Tobbe rätt kommer hans pekfinger upp i luften och ett stort ICKE!!!   I gårdagens inlägg skrev jag att våra hantlar skulle väga 17 kg. Att läsa på hantlarna utan glasögon är i...

Av Michael - Lördag 4 maj 22:00

      Utan att attackera varandra, utan hårda ord kastat mot varandra (mest från min sida) så enades vi gemensamt hus hjon och härskarinna om att göra iordning altanen tillsammans.   Altanen är nu skurad, rengjord och nu ska vi bara...

Av Michael - Lördag 4 maj 13:50


          Staden faller inte alla i smaken men jag är född här och kommer begravas här med.   Får hoppas att hustrun stannar med mig för gott eller om hon skiljer sig för att dra söderut där hon hellre vill bo. (Göteborg) Får se...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards