•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 7 april 2024

Av Michael - Söndag 7 april 21:52




Att lägga sig nu väl?

 

OM man inte somnar natten före och sen ligger vaken

ja då vaknar man som jag gjorde idag 12.39 (jösses) och då

sitter jag här nu klarvaken och väntar på att Elsa ska komma in.

 

Ju varmare det blir ju längre vill hon vara ute.

Ragnar vill säkert men han offrar den tiden på att ta sig en liten måltid

innan han kryper ner.

 

Fick inte gjort det som skulle göras

på altanen för som vanligt gör jag saker i skallen men tänker

sällan på vad som måste göras först. I detta fall måste vi göra rent

altanen från det gröna och smutsen SEN kan vi ställa iordning.

 

Saknade skurborste och såpa så det fick bli lite varmvatten

och sopborste och det funkade sådär. Nu vet jag att skiten släpper

så nu ska jag googla fram rätt borste för inte f-n ska hustrun

knäskura som hon ville göra.

 

Försöker med Elsa igen sen kryper jag ner

och lägger patiens en stund...

 

Hörs av imorgon !

Av Michael - Söndag 7 april 15:57




Tyvärr en förlust igen...

 

Bara att gå vidare. Snart spelar Liverpool mot Manchester United

och jag hoppas att de är sugna på revansch efter uttåget i

FA-Cup förlusten.

 

Men det är då.

Nu fokuserar jag på sommarens uppgift.

31:e Augusti är målet och fram tills dess skall jag ha gått

10 mil. För mig låter det som en omöjlig uppgift men jag ska

ska klara av det i små doser. Vi får se helt enkelt !

 

Vi har startat egen odling här hemma som växer

som bara den. Just nu finns det paprika, tomater, lobelia, och

plockade akleja frön som nu växer och frodas.

 

Startade även ett nytt äventyr genom att plantera

en hejans massa majs som jag hoppas ska bli stora och lummiga

på altanen. Fick hustrun att köpa med sig fröer från jobbet

så nu ska vi även plantera svarta Petunior och låga solrosor...

 

   

Enligt Impecta är Petunian slut så jag är lycklig

att jag fick hem en påse... OJ !

där kom hustrun hem så nu ska jag ut och lyfta

lite på altanen.......

 

Av Michael - Söndag 7 april 14:32




Är ibland frågan man ställer sig.

 

Jag har bloggat nu i snart 20 år och har älskat

vartenda år som gått. Men nu på sista tiden börjar man ändå

fundera på om jag har samma brinnande lust att fortsätta.

 

När jag var i mitten av allt var det kanske lite över 1000/månad

men nu har det sjukt avsevärt er till några 100 och visst är det lite så

att ju mer som läser desto roligare blir det.

 

Men ibland så dyker det upp en röst från ingenstans som skriver

det man saknat och då känns det roligt igen.

Sen så har snön äntligen försvunnit för gott denna gången och vi har

värme igen. +17 igår nere i söder och faktiskt +14 här idag och varma 

vindar från syd...

 

Kommer ha en del nya saker att förmedla er men nu

blir det fotboll på tv. Halmstad - IFK Göteborg.

 

Höörs av senare......

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards