•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 11 april 2024

Av Michael - Torsdag 11 april 17:47




Men det har banne mig inget med Trisslott

att göra utan vädret.

Regnet försvann och solen tittade fram igen.

 

Plötsligt har vi +12 och strålande solsken.

Sånt är man inte bortskämd med i dessa breddgrader.

 

Som tur är har hustrun lite lugnare väder på jobbet

och kanske kikar det in några kunder före hon

slutar kl.19

 

Har hunnit med att prata med min kläddesigner

en stund idag och gett henne mina önskningar

inför min svarta sommarkollektion.

 

Jag söker motiven och hon designar dom.

Denna gången blir det snygg hoodie med LIVERPOOL

tryck fram och bak.

 

Ska bli spännande och se om Klopp verkligen slutar

efter denna säsongen eller om man lyckas

att övertala honom. Mer spännande att se vem som

ska efterträda han och nya potentiella värvningar...

 

Precis samma gäller Färjestad.

Nya spelare har signats och det ser lovande ut.

Fler ska säkras sen får man kanske se dom i sommar

om jag kommer till Strömstad Hockey Classic.

 

Snart dags att börja med maten till de 2

dödshungriga kämparna. Hustruns son gjorde årets

första A-lags debut i cupspel och han spelade

83 minuter. Seger borta mot Nossebro med 1-3.

 

Njut av solen nu gott folk. 

 

 

Av Michael - Torsdag 11 april 11:32




Efter ett kort besök på Vårdcentralen

tog jag mig en kort promenad hem. Visade sig

att det gav 3.32 km in och nu står jag snart på 1 mil

 

Inte illa enligt mig även om kroppen tar stryk.

Värst är konstigt nog min vänstra fotled som efter 2 km

kanske är avdomnad.

 

Nu blir det 1 dags vila sen kliver jag över milen

på Lördag med hustrun som både driver på och bromsar 

mig för mitt eget bästa.

 

Ja just ja, vårdcentralen.

Bokade tid igår för min besvärliga armbåge och

fick väl egentligen inte mer än en klapp (bildligt) på

axeln sen gick jag hem.

 

Fortsätter det några veckor till kommer jag 

att kallas tillbaka för en tömning. Kan inte lindra med

Ipren för det påverkar blodsockret negativt.

 

Idag är det kalla vindar och regn så jag kommer

inte vistas mer ute än va hundarna kräver.

Tog knappt 45 minuter hem men jackan var dyngsur

och jag var blöt in på bara kroppen.

 

Hoppas att ni har bättre väder

än detta hemska...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards