•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

En dag i spillror...

Av Michael - 25 mars 2009 17:13

 

 

Hela denna dag från 15:00 och framåt är slagen i spillror...

Min dotter kommer hem skrikandes med sina kompisar och det visar sig vara bråk mellan andra i klassen som urartat... För att skriva så lite som möjligt om händelsen och göra historian kort...

 

Min dotter har blivit hotad till livet och har varit i skottvinkeln i närmare 3 månader och har mått dåligt tillräckligt länge. Det har speglat hennes humör men hon har inte velat konfrontera detta med oss utan skyllt på helt andra saker...

 

Känner att jag måste få ur mig detta för jag mår skit och samtidigt är jag vansinnigt arg och allt som sker just nu drar upp minnen från min egna skoltid och det gör verkligen ont... Tack Jana för den lilla pratstund vi hade, behövde få prata med en vuxen människa som förstod min ilska...

 

Denna dagen skulle bli mysig med hockey, dricka & ostbågar men istället sitter jag helt apatisk och arg... Samtidigt rädd för min egna ilska som kokar inom mig... Typiskt att sambon skulle åka ut med kompisar på middag idag för jag har ingen att prata med alls... Får försöka så gott det går att ta itu med det hela...

 

Tack för att ni lyssnat !!!

 
 
hanna

hanna

25 mars 2009 17:54

usch,,,låter inget bra alls,,,hoppas det löser sig för er.

http://www.hanna76.bloggagratis.se

 
blondiie

blondiie

25 mars 2009 17:58

ryser å tänker på sin egen skoltid!
hade jag vart dig hade jag ringt upp läraren omedelbart och krävt ut antimobbingplanen, och KRÄVT föräldrarmöte snarast, jag tror inte odm andra är medvetna om vad som händer i skolan, slå näven i bordet nu för fan å ryt ifrån så får det inte gå till!
gå med henne imorgon och var med å kräv att dom gör något, du sakll ju för fan kunna lämna din dotter å veta att hon har det tryggt! det är inte ditt jobb utan skolans förbannade skyldighet! kräv möte omgående och gör sen en polisanmälan, hur skall vi annars visa våra barn att hot inte är nått man leker med, du sakll ALLTID ta hot på allvar... för den som är hotad känner det så.--
massa kram

http://blondiies.blogg.se

 
Kicki

Kicki

25 mars 2009 18:32

Hej !
Håller helt och hållet med dig blondiie !! Sätt ned foten å va förbannad , finns väl ingen anledning att nån ska få förstöra hennes liv *?!?1 Jag blir oxå så förbannad på skolans flathet att ta saken på allvar !!Konstig arbetsplats om man tillåter såna övergrepp eller hur ?
Sitter nästan å hoppar här nu , så förbannad blir jag när jag hör sånt här !! Grrrrrrrrrrrrrrr

Stå på dig Micke !!

Kramar i massor !!!!!

http://itzybitzy.blogg.se

 
Mita

Mita

25 mars 2009 18:37

Hotad till livet i skolan!!!!!!!!!
Men herregud, vad är det som händer? får ni ingen hjälp från skolan?
Gå dit och fronta dem imorgon så att du får det ur dig

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

25 mars 2009 18:43

Usch det där var inte roligt att läsa och jag förstår att du måste få ut det på något sätt.
Håller med i det som de andra skrivit här.
Stå på dig och kräv utredning och allt som behövs.

Hoppas att det löser sig snabbt.
Kram till er!

http://nena.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

25 mars 2009 18:50

Micke ta kontakt med skolan. Deras mobbingteam (vilket dom borde ha) är skyldiga att fixa detta.
Kräv att skolan tar itu med det, det är deras skyldighet!!
Jag jobbar med det själv i skolan så jag vet vad jag pratar om. Ge dig inte för deras prat om dom säger att dom inte lagt märke till det och att det ska läggas tid på det. KRÄV omedelbar handling!! Begär att få deras åtgärdsprogram för mobbing!! Har dom inget, ligger dom j-ligt risigt till!!
Hör av dig om du behöver tips, paragrafer (vilket gör skolledare svaga om man känner till) eller vad du kommer på.
Som sagt jag jobbar själv i elevvårdsteam!!
Kram Marie

http://marno.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

25 mars 2009 19:46

Va fan... Gör inte skolan något åt det?? Var arg och var mycket arg... Sånt här ska fasiken inte få förekomma... Hoppas det ordnar sig... Kramen

http://linda-anordinarygirl.blogspot.com

 
janet65

janet65

26 mars 2009 00:46

det är bra att du satt ner foten och sagt NEJ hur fan kan man hota nån till livet sådär men skolan då va faan gör dom då, låter precis som på min tid när jag blev mobbad att dom inte gör ett skit.

http://janet65.bloggagratis.se

 
mickis

mickis

26 mars 2009 09:24

Om din dotter blivit hotad till livet så ska du definitivt anmäla detta till skolan. Skolan har nämligen en skyldighet att ta hand om dessa hot. NI måste markera att ni inte accepterar detta! Det är ju inte konstigt att din dotter gjort revolt hemma när hon mår dåligt över sin situation i skolan... Vi hotade att polisanmäla den som gjort saker mot vår dotter & då fick skolan panik...
Nä kontakta skolan nu, KRÄV omedelbar handling!! Begär att få deras åtgärdsprogram för mobbing!! Har dom inget så kontakta skolverket. Det är lag på att ha ett åtgärdsprogram.. Marie här ovan verkar vara kunnig.. Ta hennes hjälp.. & glöm inte stötta din dotter!

LYCKA TILL!!
*bamsekram*

http://mermickis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Av Michael - Fredag 12 april 13:47


      Regnet faller igen...   "chasing you like a shot of whiskey" Ja lite så är det att fånga dagen med vackert väder faktiskt.   På tal om väder, min vän Magnus gnällde en dag om ha minsann inte bokat snön som föll. Roliga  i ...

Av Michael - Torsdag 11 april 17:47

      Men det har banne mig inget med Trisslott att göra utan vädret. Regnet försvann och solen tittade fram igen.   Plötsligt har vi +12 och strålande solsken. Sånt är man inte bortskämd med i dessa breddgrader.   Som tur är har ...

Av Michael - Torsdag 11 april 11:32

      Efter ett kort besök på Vårdcentralen tog jag mig en kort promenad hem. Visade sig att det gav 3.32 km in och nu står jag snart på 1 mil   Inte illa enligt mig även om kroppen tar stryk. Värst är konstigt nog min vänstra fotled ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards