•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Ja himmel vilken lyx...

Av Michael - 26 mars 2009 21:50



Middagen blev ändrad men vad gjorde det...

Ugnsbakad kassler med potatisgratäng sen hade vi köpt färska räkor som vi mumsa i oss utan vitt vin. (uscha)

Det enda vita jag kunnat tänka mig skulle ha varit mjölk... :o)


Dagen som sådan har varit stillsam... Min dotter hade lite jobbigt när hon skulle prata med skolsyster om allt som har hänt men det var precis vad hon behövde. Jag vet hur det känns att stänga in sig och tiga och inget vilja avslöja för andra närstående...


Fick cykla till skolan idag och möta henne eftersom hon och hennes närmaste vänner kände sig otrygga. Stod och väntade ungefär 10 minuter och under den tiden blev jag utstirrad men även utfrågad av en lärare om varför jag stod där och väntade. Jag sa som det var att min dotter kände sig otrygg och ville att jag skulle möta henne...


Visade sig även att flickan det handlade om hade skolkat för dagen och brukade tydligen göra det ofta. Hade massa blickar på oss när vi cyklade hem och man kände sig som en brottsling mer eller mindre.


När vi kom hem bad jag min dotter ta ut Leo men hon kom inte långt för ute på gång/cykelvägen kom hennes plågoandar (3 st) så min dotter vände och gick hem direkt. Inte för att de vågat göra något för då hade Leo sagt ifrån direkt. Men hon och sambon gick ut igen och då fanns ingen i sikte...


Ja dagen har varit händelserik och nu ska jag ta huvudvärkstablett sen lägga mig. Ska skriva ny CV imorgon och hoppas på ett sommarjobb...

Önska mig lycka till för jag BEHÖVER verkligen detta just nu.


God Natt på er alla underbara vänner...




 
 
Marie

Marie

26 mars 2009 22:31

LYCKA TILL!!!
Kram Marie

http://marno.bloggagratis.se

 
janet65

janet65

26 mars 2009 22:53

hoppas du inte är arg på mig eftersom jag råkade radera dig från mina länkar, bara undrar eftersom du inte kommer in till min blogg. vill i alla fall önska dig lycka till med sommarjobbet och hopas det löser sig för din dotter sånt här är jättejobbigt och man känner sig maktlös kram

http://janet65.bloggagratis.se

 
hanna

hanna

27 mars 2009 06:40

go morgon,,här är man uppe med tuppen,,som vanligt. Snön yr utanför så man e lagomt munter,,,
räkor o mjölk,,hihi,,,hm,,,?
Ha en bra fredag o lycka till med cv,,,

http://www.hanna76.bloggagratis.se

 
synne

synne

27 mars 2009 06:53

God morgon. Jag har öppnat upp en ny bloggsida för att barnen inte gillar allt jag skriver om.Så det blir lugnast så.Kram Synne

http://olmikhus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Torsdag 25 april 20:31

      Är folk besatta av djävulen?   Detta ville min hustru att jag skulle fråga er läsare.   Det skjuts mer och mer besinningslöst på våra gator. Nu kan man inte ens säga ifrån utan att bli nerskjuten och dessutom framför sitt ...

Av Michael - Onsdag 24 april 15:41

      Fiskesäsongen 2024!   Hämtade hem fiskeväskan och kikade genom den lite innan jag tar hem resten.   Är fortfarande på tok för kallt. Skulle bli en smula varmare till helgen men då ska jag köra med skurborsten och såpa sen ...

Av Michael - Fredag 19 april 13:08

      Först regn sen snöblandat vidare till halvt om halvt hagel och slutligen snööööö...   Va fan!   Nu skriver hustru från jobbet att det kommer snöa hela sommaren, ho har blitt galen....   Skulle gå på match imorgon men det f...

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards