•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under april 2009

Av Michael - 22 april 2009 11:59




Fick i mig medicinerna och några ostmackor...

Har bestämt mig (för 1000:e gången) att göra ett nytt försök med att gå ner i vikt...

Sen om jag får det till att fungera vet jag inte men om man ska bli Mr Bomstad Beach 2009 är det dags att sätta art som min vän Catarina har gjort och hon har verkligen lyckats... Grattis vännen till ditt fantastiska resultat !!!


Vi har ju alla våra olika metoder och hennes har verkligen fungerat... Ska se om min egna funkar för det blir roligare om man ser positiva resultat annars tappar man lusten vilket jag gjort otroligt många gånger... Ändå kommer vänner och bekanta fram och frågar om man gått ner i vikt. "Hmmm"


Ska försöka och se om det går, eller visst går det om man bara ger sig f-n på det är jag 100%-igt säker på... Det gäller bara att VILJA komma igång och sen fortsätta även om det blir motgångar...

Ska kanske cykla hem till Ammis och köra hennes gräsklippare (bensindriven) utan att släppa upp kopplingen för det gav mer motion har jag hört ;)


Eller om jag vill ha fysisk aktivitet kanske man ska fråga grannarna som ska utöka sin butik om dem vill ha arbetskraft... Men jag gissar att dem inskaffar proffshjälp eller gör det själva... *blink*


Nej nu ska jag göra annat... Snart är sonen hemma och sambon ska iväg runt 1-tiden med min mor, dem ska ut och shoppa idag igen så vi får se vad det blir denna dag... Tur man har kombi !!!


Ciao






Av Michael - 22 april 2009 11:18




...Men inte som Tomas Ledin med vingar av stål utan som en helt vanlig gubbe i 40-års åldern och har mina vanliga krämpor som sig bör...

Men ganska glatt humör trots allt och det borde vara ett gott tecken för resten av veckan. Man har sina svackor men som tur är numera verkar jag komma ur dem snabbare och skönt är väl det...


Vaknade strax före 9 och tog... Nähä nu var jag på väg att ljuga och det ska man inte börja dagen med tycker jag. Har inte alls ätit frukost eller tagit mina tabletter så jag gör det nu...


Ciao !



Av Michael - 21 april 2009 22:07




Och jag ska snart krypa ner i sängen...

Ögonlocken hänger på 3 kvart och jag känner hur all kraft drivs ut ur kroppen.

Kommer nog slockna så fort jag kryper ner för efter middan idag tog min smärta i axeln över och jag fick proppa mig full av värktabletter...


Har tydligen sen tidigare en facettledslåsning i axel/skuldra som gör sig påmind och gör att värken rullar runt över axelpartiet och sen strålar ut i höger arm... En extremt ansträngande värk och den kryper runt och ställer till oreda som jag gärna vill vara utan...


Nej nu står sambon och stampar bredvid så jag får avsluta så hon får ta över tronen annars blir det ett ramaskri utan dess like...

Önskar er en riktigt God Natt & Dröm sött...



Av Michael - 21 april 2009 16:03




Dem förlorade ju med 3-0 Hanna ändå är du på hugget ;)

Humöret blev inte bättre förut eftersom Comhem tog sig friheten att göra mitt liv surare... 


Förbannade eländiga skit Comhem…

Nu börjas det igen och allt slocknar på samma gång.


  • Telefonen död…

  • Tv:n död…

  • Internet död…


Comhem är snart död med i mina ögon för nu SKA jag ha kompensation för att det strular

hela tiden. Får inget svar från dem när man mailar utan jag ska kolla allt mellan himmel och jord i MIN dator när problemet ligger utanför.


Nu gick allt ner 13:14 och frågan är när det började att funka igen för jag åkte och köpte stenplattor ( 28 st. för 280:- ) Sen skulle mamma ha 10 säckar jord så vistyrde kosan till Blomsterflickorna på BlomsterHallen... Det köptes en hel del plantor och mor köpte en tidig födelsedags present till sambon i form av en underbart vacker magnolia...


Under v.20 sen kommer det massor av växter så vi får börja spara nu så vi kan hämta ut allt det vackra som ska blomma på framsidan. Har flyttat fram en av sofforna till framsidan och ska nu söka efter 2 bord som ska stå på varsin sida av soffan men som vid behov ska kunna föras samman framför soffan och användas som bord...


Löser det säkert på något sätt för jag vill ha framsidan klar i år...

Kommer bli riktigt mysigt med soffan bakom pergolan som kommer vara täckt av vinrankor och sen bli upplyst av ljusnät... Sen massa grönt i form av kaprifol, clematis, björnbär och massa planteringar på väggarna...


Nu ska jag byta om och invänta maten som mamma ska bjuda på idag... Barnen fick åka bak på kärran sen bär det väl ut till McD så barnen får sitt och så ska sonen köpa sig en ny leksak (Tomt nu sen insamlingen) =o)


Hörs av senare... ! ! !


 

Av Michael - 21 april 2009 12:49




Inget har gått som jag ville denna dag...

Humöret är som en vulkan och jag spottar & fräser hela tiden

(inte bokstavligen) och jag vill bara krypa in under en sten och ruttna bort just nu känns det som...


Hoppas verkligen detta går över för annars blir jag inte rolig att vara i närheten av tyvärr... Man får hålla huvudet kallt som strutsen sen undvika mänsklig kontakt (Lycka Till)


Jag ska sonika krypa ner i sängen och gömma mig under täcket sen får jag se hur det går när jag kryper fram igen...


Ha det gott !!!



 


Av Michael - 21 april 2009 09:58






Skiter i alla planeringar…


Vi åker väl dit på loppisen för vi har inte råd att stanna hemma.

Får helt enkelt köra med andra planer än vad som var bestämt från början helt enkelt och sen hoppas att det funkar.


Ska iväg till ICA Kvantum snart och hämta upp hinkvis med bananlådor sen ska vi hinna med att hjälpa min mamma som ska köpa stenplattor och jord.


Lösningar finns alltid egentligen men har man saker planerat och klart i skallen så kan man komma ifrån mönstret när planerna går i stöpet… Men vi tar nya tag och går vidare sen får vi hoppas att de nya planerna går lika bra eller bättre.


Hoppas både på att regnet kommer nu och samtidigt inte… Gräsmattan behöver det verkligen just nu men vill på samma gång inte lasta jord co sten i hällande ösregn.

Håller tummarna för att dessa mörka moln glider vidare och återkommer lite senare under dagen…


Hittar ni på idag ?



 

Av Michael - 21 april 2009 09:17



Hade planer på att utöka inkomsten denna lördag men det får vi lägga på is tyvärr... Ägaren till marknadsställningen ska ha den själv så vi får vänta en månad till innan vi åker på loppis...


Inte mycket att göra åt så nu kan vi kasta in allt i förrådet och vänta en månad till innan vi sorterar och prismärker... Det går inte alltid som man vill och då får man prioritera det som känns bäst.


Återgår till annat...

Av Michael - 20 april 2009 22:45




IFK Göteborg vann över ÖIS med 3-0 och det känns som ett SM-GULD till ska bärgas om de ska fortsätta så här...


Summera dagen som varit blir inga svårigheter... 

Har inte gjort några fysiska ansträngningar alls denna dag och är väl inte stolt över det heller egentligen. Sambon lämnade bud idag och talade om atthon var intresserad av jobbet. Hon blev uppringd senare under kvällen där hon fick veta att hon skulle till familjen och träffa sina tilltänkta arbetsgivare...

(HÅLL TUMMARNA)


Har precis tagit en bit (ja bara 1 bit) ananaspaj och den smakade ljuvligt gott men räcker oftast med just 1 för den både mättar och är sötsliskig...


Resten av kvällen före pajen tog vi pizza, och före pizzan var det massa plockande i lådor, prismärkning inför loppisen... Har vi gott väder imorgon ska vi ta fram alla lådor, packa om dem sen prismärka allt så vi slipper alla frågor om priser och kan sköta vårat säljarsnack ;)


Hoppas nu vi kan, nej jag menade sambon kan packa allt snyggt och lätt som hon brukar så ska vi nog kunna fylla bilen praktiskt med alla bananlådor och sonen ser $ tecken nu när vi sagt att alla hans leksaker som säljs ska han få pengarna för sen ska dem ner i hans spargris...Ögonen lyser av guldfeber och han räknade penger tills han somnade. =o)


Nu ska jag reta Peggy lite till innan sängen ;o) sen ska jag somna gott och göra mer nytta imorgon förhoppningsvis... Kram & Godnatt






Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards