•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under april 2009

Av Michael - 15 april 2009 19:15



Får snart fylla på med mera sms-pengar eftersom jag snart fyllt bildkvoten på 200 bilder. Tänk va snabbt det går att fylla på med 100 bilder... Har lagt in lite nya igen men inte är dem nytagna utan det är bilderna jag fotade senast som jag ville hålla på en aning...



Får hålla mig på rätt sida muren annars får jag inte plats med mera bilder och jag vill ju inte göra er besvikna... Allra minst Hanna som vill måla av mina fotografier och såna ord värmer djupt in... (Tack Vännen)



Dags att komma ur grottan kanske och släppa allt negativt som snurrar runt där uppe inanför skalet... Just nu spelas en låt på repeat (gammal goding)





Av Michael - 15 april 2009 15:36




Comhem har verkligen en toppendag...

Dem ligger väldigt lågt i kurs denna dag och det ska krävas mycket från deras sida för att jag ska bli munter igen.


Internet / Telefon / Tv kopplas bort flera gånger och endast idag har det skett 4 gånger vilket är väldigt störande. Vissa stunder har vi haft kunder i telefon när samtalen bryts sen får vi ringa upp (om vi har numret) för att be om ursäkt...


Ringde Comhem idag och först vart jag bortkopplad 2 gånger sen när jag kom fram startade modemet om (naturligtvis) så nu har jag fått maila dem och hoppas att dem löser detta och ger oss kompensering för allt förbannade krångel vi haft senaste halvåret...


Nu ska jag försöka göra mat...

Känner att all ilska förvandlas till hunger och jag börjar må illa en aning.

Hoppas eran dag varit bättre än min... Till råga på eländet fick bloggen frispel och vägrade koppla upp till servern... AHHHHHH ! ! ! !


Kram





Av Michael - 15 april 2009 12:29




Med att skriva en blogg längre än svordomarna igår kväll...

Som ni kanske vet själva så tappar man lusten direkt efter att ha skrivit massvis emd rader sen suddar man bort det p.g.a en idiotgrej...


Igår var en produktiv dag som vi sedan på kvällen fick erfara genom värk överallt... Jag i höften och sambon fick ont i sina underarmar efter allt huggande med yxan. Barnen började skolan igen och det var nog precis vad dem behövde. Gick bra att få upp dem idag efter det långa påsklov dem haft och jag gissar att dem kommer somna gott ikväll...

 

Sambon fick telefonsamtal igår från bemanningsföretag som vi hoppas vill anställa henne som undersköterska så imorgon ska hon på anställningsintervju och jag HÅLLER TUMMARNA !!!


Idag startade vi produktionen till Norge där vi ska göra 30 Mc märken som kommer säkert ta 1-2 veckor att göra och det betalar bra så vi kan göra iordning vår bil. Bromsar & "nya" däck vore skönt att ha nu till sommaren...


Have A Nice Day !!!



Av Michael - 14 april 2009 23:27




Skrivit en skitlång blogg sen trycker jag på en SKITKNAPP !!!

Och hela bloggen är borta så nu skiter jag i allt och lägger mig... FAN !!!

Av Michael - 14 april 2009 19:54




En man satt i en bar o njöt av en drink efter jobbet då en extremt sexig ung kvinna kom in. Hon var så sexig så han inte kunde slita blicken från henne. Kvinnan märkte detta o gick fram till mannen. Innan mannen hann be om ursäkt för sitt stirrande, sa kvinnan jag gör precis vad du vill, spelar ingen hur sjukt det är för tusen kronor på ett villkor du måste tala för mig vad jag ska göra med bara 3 ord!!

Mannen överväger erbjudandet ett tag, halar sen upp plånboken o räknar långsamt upp tusen kronor vilket han lägger i kvinnans hand. Han tittar henne djupt i ögonen och säger långsamt och tydligt:

 

MÅLA

 

MITT

 

HUS

Av Michael - 14 april 2009 16:37



Förlåt mig Ammis...

Glömde helt av att skriva av mig imorse och det fick jag minsann höra nu. ;o)

Jag vaknade runt 10 av att modern ringde på dörren och ville låna skottkärran. Sambon rastade Leo sen gick hon över till modern min och hjälpte henne städa ur förrådet. Vi har fått hit en container som tydligen får idioter att krypa fram ur de små hålor dem befinner sig i...


Vi får en lapp innan då containern kommer där det tydligt står vad man får kasta och inte... Ändå fattar inte folk att man INTE ska slänga elavfall eftersom det kommer lämnas utanför containern. Elavfall är som alla vet GRATIS att lämna på återvinningen men är tydligen för dyr i bensin att lämna av... (IDIOTER)


Sen kommer skrotletarna som river ut allt och antingen släpar med sig hem eller låter ligga utanför och skräpar ner... Minns ett år då någon hade roat sig med att från annat område ca: 8-900 meter ifrån släpa dit säckar och i dem säckarna låg räkningar, kronofogdebrev och eftersom sakletarna rotat igenom säckarna och gjort sönder dem hade vi brev i en omkrets av 300 meter runtom containern... *SUCK*


Men nu till anledningen att jag inte bloggade imorse... Har snickrat grindar, sågat byggtimmer, och slutligen grävt upp enormt jobbiga trädrötter som mer eller mindre gjorde slut på höften jag redan hade ont i före jag började... Men nu är jag tillbaka Ammis så nu får du nytt att läsa och en ny bild att avnjuta...


Kramar om !


 

Av Michael - 13 april 2009 23:30




Dags att krypa ner under täcket...

Blir nog inte så inatt heller gissar jag för det är varmt i sovrummet trots att fönstret är öppet och det är endast +8,1 grader ute.


Ska ringa Comhem imorgon igen... Och klaga på Internet, Tv se får jag hoppas att dem löser det hela för nu har jag verkligen tröttnat. Det enda egentligen som har funkat är telefonerna konstigt nog för vi har

"Combo Avtal" och det gör att Telefoni/Internet är sammakopplat via samma modem...



 

Ser ni några troll springande i skogen så är dem inte mina utan Soffie & hennes dotter Nellie... ;)


Godnatt & Sov så gott...


Av Michael - 13 april 2009 20:37



Helt slut just nu...

Magen bråkar med mig men mår inte illa utan har mer ont i den.

Dagen som sådan har varit lugn och stillsam och det behövs för imorgon ska man börja slava igen om nu ryggen håller för trycket.

Vissa saker kommer gå undan medans andra är mindre kul men nu får vi hoppas att dem verktyg vi tagit fram ska hjälpa oss på vägen...


Ut med hunden nu...

Sen duscha och lägga mig i sängen med en film.

Kvällens film blir denna: "Chocolate" Ingen film som gillas utav resten i familjen men nu ska JAG se på denna...



Kanske återkommer senare...

Om inte så får ni ha en fortsatt mysig kväll.


Ciao !

 


Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards