•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under april 2009

Av Michael - 28 april 2009 14:31



Ja stenplatta alltså...

Går saktare nu för det ligger enormt jobbiga rötter som jag får hacka av med spaden. Därav en redig inflammation undersida av underarm... Men det går framåt sten för sten så i slutet på veckan bör jag vara klar tycker jag.


Blir skönt att få bort dessa rötter för dem har sugit vatten länge nog nu och troligen stulit från gräsmattan gissar jag. Nu hoppas jag kunna få iordning på resten så att det blir grönt och fint... Sen får jag mer att fundera på eftersom jag får större rabatt och den ytan MÅSTE ju fyllas med något...


Nu ringde sambon så jag och sonen ska gå ut sen åker vi och kollar bil till mamma... Sköt om er !





Av Michael - 28 april 2009 13:01



Ser ut något i stil med detta:



I nederkant ser ni försöket till att rätta till kanten så att den ligger jämt med gräsmattan och man slipper trimmer och kan köra rakt över med gräsklipparen... Har fått 4 plattor på plats och det kommer ta tid för jag kör broderiet samtidigt och får tvätta händerna mellan varven...


Problemet jag kommer få är raksträckan eftersom det blir uppförsbacke så jag får fundera en stund på hur jag ska göra det så att kanten ser snygg ut... Tror ni jag fixar det ? (Bilder Kommer)


Snart kommer sonen hem från skolan och 1 timma efter det slutar sambon... När hon kommer hem ska vi åka till grannkommunen och där ska sambon testköra en bil för min mors räkning.

En Peugeot 205 XI (kolla länken) ska vi kolla på och den är troligen 100% bättre än min mors nuvarande bil som senast igår fick 6 st 2:or på besiktningen... (SAAB 9000)


Rusar igen... =o)








Av Michael - 28 april 2009 11:01




Eller vad man nu ska kalla det...

Var på väg ut och gräva mask efter frukosten och jag kom en bit på vägen med grepen.Kollade lite i komposten men den va snustorr trots reget som föll igår kväll. Men då fick jag en snilleblixt (ovanligt) och jag tänkte att jag kan gräva lite där jag ska lägga om plattorna...


Skulle jag inte ha gjort för det var fullt av rötter och envis som man var fortsatte jag tills rötterna va borta sen ansåg jag att det var ju lika bra och kolla hur det skulle se ut med ändringen... Det sluta med en full skottkärra jord och 3 plattor på plats... *SUCK*


När jag väl va klar insåg jag att tiden det skulle ta att göra klar fiskegrejorna och cykla iväg inte räckte till så jag får snällt stanna hemma. Får snällt börja brodera märken så vi blir klara. Fick en nybeställning från samma kund som nu ville ha 20 märken till *PUST*


Hinner inte skriva mera nu... Jag ilar till Broderimaskinen och gör bröstmärken. Underhåll mig med kommentarer snälla *blink*


Kram



Av Michael - 28 april 2009 09:13



Nej inte sån !

Ska ut med hunden nu sen ner i komposten och dra upp några maskar...

Sen ska jag kanske kasta i mig lite frukost innan jag trampar ner och fiskar en stund...


Önskar er en trevlig morgon... Kram Micke



Av Michael - 27 april 2009 16:50




Nederbörd idag är den stora frågan just nu...

Har haft spänningsvärk några timmar nu och det kom några droppar för ett tag sen men inget mer... Kvalmigt ute trots att det blåser, iofs är det varma vindar så jag hoppas att det förlöser ett sjuhelsikes nedbörd nu så mina blommor och gräsmatta får mer vatten...


Sitter samtidigt med min granne/goda vän i sms samtidigt som jag bloggar.

Vill låna en soft airgun så jag kan skrämma bort dessa förbannade fiskmåsar som skränar och skriker utanför. Dom har samtidigt MAGE att lägga långa grisiga fartränder på rutan i vardagsrummet... (Fiskmåsen inte grannen) ;o) 


Hon tycker tydligen dessa gaphalsar är vackra djur... (USCH... ICKE)

Ser inget vackert i dem alls så där får fröken ta på sig sina glasögon och ta ut öronpropparna... *blink*


Nu ska jag smälta maten och även gå in till grannen och fråga om hon ska ha bränd hästskit som Ammis tipsat om ska vara gratis hos en bonde nära henne... (Låter som reklam: "Hästskit" I en butik nära dig")

Hörs av snart igen mina vänner...


Ciao !







Av Michael - 27 april 2009 13:56




Solen skiner för fullt och här hemma sitter jag helt ensam...

Ja Leo är ju hemma förstås men han kan bara bara konversera med utan att få svar om han inte ligger under sängarna och sover.


Har +22.4 grader ute på baksidan i skuggan och säkert de dubbla på framsidan och ska det fortsätta så här måste jag snart fylla mitt växthus med plantor... Ska försöka odla skott på jordgubbsplantorna och sen lite annat som ska planteras i rabatterna...


Orkar inte vara ute nu så jag bara öppnar upp så kan Leo gå ut när han vill i trädgården och njuta av det underbara väder vi har. Ska snart börja med maten och kanske efteråt går jag ut och gräver lite och planterar om något som jag hittar...=o)


Hörs Snart Igen...

Av Michael - 27 april 2009 12:34




If you were around in 1919 (just before prohibition started) and came upon the following poster..........



I MEAN, SERIOUSLY, WOULD YOU QUIT DRINKING ???

 

Av Michael - 27 april 2009 10:48




Eller mitt nya försök till ett nytt jag...

Började ganska bra imorse anser jag själv. Vägde in på 116.7 kg och har egentligen stått stilla i 1 år snart... Målvikten är 100 kg och jag vet att den är i mitt huvud så långt borta i fjärran och det är den tanken jag måste komma förbi vilket jag strävar efter varje dag...


Frukosten bestod av grovt bröd med ost,skinka,gurka...

Sen vid sidan av detta hade jag 1 banan, äpple i klyftor och 1 apelsin. Känner mig faktiskt inte sugen just nu och ingen huvudvärk heller och snart får jag ta litet mellanmål har jag bestämt och antingen tar jag en frukt eller gör jag mig en sallad...


Annars är Trädgårdstomten ledig idag...

Skräddaren jobbar medans sambon är ute och shoppar tyger och letar bil med min mamma. Är redigt fiskesugen så jag får ta mig en tur på onsdag känner jag eftersom sambon ska "provjobba" idag och imorgon...


Tråkiga med maskinen egentligen är att den sköter sig själv och man får NADA att göra under tiden. Kan ju inte gå ifrån den eftersom det kan ske stopp eller att undertråden tar slut så längre sträckor kan man inte gå utan att man hör ljud ifrån den... (typ sängen) *asg*


Va händer hos er denna dag...?









Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards