•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 6 maj 2009

Djupa Planeringar

Av Michael - 6 maj 2009 20:09




Här hemma...

Min dotter planerar att konfirmera sig och det är ingen dans på rosor som hon tror tydligen. Man ska vara i rätt kyrka, rätt för henne och rätt kyrka som kompisar så man känner någon.


Vet inte hur det går till för jag har inte gjort det själv...

Förr på min tid (gammal ja låter) så gjorde dom flesta det bara för att föäldrarna sa till dem att göra det eller för att få så mycket pengar och presenter som möjligt... Är det så nu med tror ni ?


Vi har sagt till vår dotter att göra det för att hon själv vill inte för att andra pressar henne till det. sen kommer ju bjudningen kosta en del och vi tar gärna den kostnaden men då ska hon vara bestämd med vad hon vill och inte vill annars går allt om intet...


Annars sitter jag och är drêt sugen på något men vet inte vad... Glassbilen plingar förbi i fjärran med sin hemska melodi:


"Vi lurar små barn, vi lurar små barn på deras veckopeng"



 
 
Ingen bild

snosfia

6 maj 2009 20:38

Hej min vän!
Orkar skriva lite denna dag:)
Detta med att konfirmera sig är inte alls som när vi var små(typ hundra år sen)!
Ingen av mina barn har gjort detta för dom tycker inte man ska göra det för presenter eller pengar. Jag hade samma resonemang som ni, dom fick gärna göra detta men då ska det ha ett riktigt syfte.

Skriver sällan men är fortfarande inne och läser så fort jag orkar:)))
Ha det bra
Kramar om//Katarina

 
soffie

soffie

6 maj 2009 21:11

Min dotter konfirmerade sig förra året och det tyckte hon va jättebra,det blev en fin tillställning i kyrkan å sen hade vi en bjudning hemma hos mina föräldrar,
Hoppas hon kommer på vad som är bäst för henne,
kram å blev det nån glass?

http://soffie69.blogg.se

 
Ingen bild

Micke

6 maj 2009 21:24

Svar Snosfia:

Alltid trevligt att se dig skriva vännen...
Hoppas du en dag ska bli fri från detta hemska. Även slippa rävgiftet som du kallar det... Sköt om dig vännen / Kram Micke

 
Annelie

Annelie

7 maj 2009 09:27

Mmm.. jag tror tyvärr ungdomarna konfimerar sig mycké för att få både pengar och presenter.
Mååånga av de är inte alls intresserade av vad vår kyrka har att säga.
Min son konfimerade sig inte i fjol, för han sa att jag är inte intresserad och sen så vill jag inte endast för att få pengar & presenter.
Så, han hoppade det.
Liiite synd tycker ju jag då, men det var hans val.

Trevlig fortsättning på denna torsdag.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

 
mickis

mickis

7 maj 2009 09:33

Självklart ska du uppmuntra henne att konfirmera sig om hon vill. Det är inte fel att få lite andlig spis...

Vår dotter konfirmerar sig på söndag, & jag tror att hon tyckt att denna tiden varit kul.

Visst många kanske gör det för pengarna.. men under konfirmationsläsningen får man lära sig saker & kunskap är ju aldrig tung att bära.

Är själv konfirmerad & snart då båda mina barn. Inget vare sig jag eller dem ångrar.

Det kan komma den dagen i livet när man t.ex drabbas av ex. sorg & då är det lättare & ligger närmare till hands att vända sig till ex. kyrkan & få tröst

Lycka Till

http://mermickis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Onsdag 20 mars 12:26

      Utöver allt annat som jag SKA/VILL göra så kommer jag på ännu fler saker. Det skapar ett viss kaos och huvudbry tyvärr.   Nyss så funderade jag på vad jag skulle kunna utföra mer med strö pinnarna och då avbröt hjärnan förnuftet m...

Av Michael - Tisdag 19 mars 17:52

      Kan ju knappt lyft fötterna över badrumströskeln men det ska inte hindra ett hushållshjon från att slita i sitt anletes svett och plågor.   Man skulle nästan tro att Tobbe är min hustru som han härskar över sociala medier och hu...

Av Michael - Tisdag 19 mars 11:14

      Ja man kan inte kalla det annat. Hela gårdagen efter vår dog-walk så var jag inte stöddig.   1.8 km kändes skönt men det fick jag ångra sen. Man skulle ju hem med och jag räknade ut att vi troligen skulle ha lika lång promenad...

Av Michael - Måndag 18 mars 06:36

      Och jag går ut med denna känslan just idag.       Gick och la mig efter 22 igår och vaknade ganska utvilad efter 4 och sen 2 timmar senare vaknar frugan och rufsar till håret på mig.   Betalat räkningar och snart ska vi...

Av Michael - Söndag 17 mars 13:12

      Jo det ska jag tala om för dig. Här uppe på "gräddhyllan" Blåsut (Vänersborg, för dig som tror på Stockholm) börjar man höra gräsklippare (-2) man hör även alla hantverkare som startar sina projekt (nämnde jag -2?) det kapas ved, kl...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards