•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under maj 2009

Av Michael - 9 maj 2009 14:54

[ 5 ]



Med lite fotografering ute i trädgården.

Tog lite närbilder på blommorna som växer ute på baksidan. Det var ingen

enkel sak för det blåder ju västliga vindar så allt flyger åt höger och blir svårt att zooma in på...


Slängde även ut lite extra jord under några buskar men även på gräsmattan samt lite gräsfrö så det blir en jämn gräsmatta. Har 2 platser i gräset där jag förra året fick ut för mycket gödning som sen inte sjönk undan och resultatet blev att gräsmattan brände sönder...


Undrar vad man ska ha för mat idag då... Några tips ?





Av Michael - 9 maj 2009 13:00

[ 4 ]



Skitväder ute just nu...

Orkanvindar och regnet vräker ner kraftigt vissa stunder sen skiner solen igen... Man vet ju inte vilken fot man ska stå på men är glad för att jag slipper vattna gräsmattan just nu.


Ångrar bara att jag inte kastat ut mera gräsfrö och gödning.

Kommer säkert mera regn gissar jag för det har legat i luften länge nog nu.

Bäst att hålla tomten i skick nu när bovärden ska gå ut med papper om att man måste se över sina uteplatser och hålla dem snygga. Dom ska kolla staket, gräsklippning och se till att tomterna har välskött...


Bra med en sambo som sitter i hyresgästföreningen som sekreterare för då får man informationen lite snabbare och kan jobba lite i förebyggande syfte så man ligger steget före bovärden ;)


Har som tur är inte fått klagomål på våran tomt... Trevligt att man slipper oroa sig för det med. Får man 3 skriftliga varningar kan man bli vräkt om man inte följer dem lapparna som kommer ut. Om det blir så är en annan sak, kanske mer skrämselpropaganda men förstår inte varför man skaffar lägenhet på bottenplan om man inte vill sköta sin trädgård... 

(Nej Jana jag menar inte er baksida)




Av Michael - 9 maj 2009 11:13

[ 3 ]



Utan att himlen ramlade ner över mig...

Men det var ju full storm ute så jag fick snällt cykla i kraftig motvind.

Vad gör man inte för nybakat och kokt skinka (8:90 Hemköp) och denna gången köpte jag 4 hekto...


Förra gången priset var lågt köpte jag typ 2 hekto...

Det skulle jag inte gjort för jag åkte tillbaka lite senare samma dag typ 2-3 timmar senare och då var allt slut... *SUCK*


Men denna gång lanerade jag det väl och tog det som krävdes...

Frukosten avklarad så nu ska jag kasta mig på sängen en stund och kolla igenom dagens Aftonblad & TTELA sen får jag se vad som sker...


Återkommer !





Av Michael - 9 maj 2009 10:18

[ 2 ]



Men jag blir väl tvungen gissar jag...

Är sugen på färska frallor till frukost och utanför hänger regnet tungt.

Skulle inte förvåna om det ramlar ner OM jag skulle få för mig att cykla till affären nu...


Någon som vill göra mig sällskap...?



Av Michael - 9 maj 2009 02:48

[ 1 ]



Min första Award vill jag ge Trollet från Gärdhem...

Hon sprider massa glädje, full av bus, bjuder alltid

på sig själv och alltid med ett leende...




  

GRATTIS Ammis

Av Michael - 8 maj 2009 21:25

# 12



För Sverige´s del i VM...

Dem ligger under med 3 - 0 och jag ser inget som visar att dom ska kunna komma ikapp detta tyvärr...


Tog en promenad med Leo innan 2:a perioden startade...

Passade på att göra som Mita skrev (nya bilder är alltid trevligt) så jag fotade en ny pressbild...


Duger den ?


Av Michael - 8 maj 2009 20:49

# 11



Nettan som så snällt påpekade att jag gjort fel.

Skrev ju Kvartsfinal men den somnade jag ifrån igår ju...

Sverige spelar ju såklart Semifinal och ligger just nu under med 1 - 0 tyvärr men det är 2 perioder kvar och jag ser ut att hålla mig vaken denna gången.


- HEJA SVERIGE -


 



Av Michael - 8 maj 2009 19:59

# 10



- SVERIGE - CANADA -

SEMIFINAL




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards