•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juni 2010

Av Michael - 14 juni 2010 21:33







På skrivbordsstolen längre.

Måste tyvärr resa mig upp

och se till att göra lite nytta.



Om jag ska tro min hund

och det är ju han som regerar här hemma.

Tror han vissa stunder.



Dags att koppla så han får vrida ur.

Önskar mina nära och kära en

riktigt fortsatt skön kväll...



Sov Gott

Av Michael - 14 juni 2010 12:44







Sista veckan som jag har semester.

Känns lite vemodigt men saknar allt jobbet och kollegorna.

Sen vet jag att det kommer läggas mer ansvar på mitt jobb och just nu eftersom

det är semestertider och vi har ont om personal.



Men ska inte fundera mer på detta denna veckan.

Ska bara njuta av att slippa gå upp klockan 7 hela denna veckan.

Slippa bråka med sonen som ska upp, äta frukost sen hinna med taxin.

Ja detta kan bli en riktigt härlig vecka om nu solen håller sig

framme med som den gör idag...



Snart dags att fundera på middag kanske.

Inte lätt att komma på vad bara. Börjar faktiskt sina i frysen nu

och då försvinner utvalet och det gör att man har svårare att

behaga barnen eftersom det är jag och barnen själva vid middagen idag...



Får kolla på detta !

Av Michael - 13 juni 2010 20:53







VC = Vårdcentralen...



Sonen kom in efter att han varit ute några timmar

och är genomsvullen i ansiktet.

Trolig allergi men vet inte mot vad så nu måste vi in

så vi kan få klarhet i detta.



Värsta för hela familjen är att han är allergisk mot Leo

och det får man acceptera men kommer

göra enormt ont om vi måste lämna bort han.

Han ahr varit snuvig och tät i en vecka men inte svullen

i ansiktet utan mest 2-3 ggr vid olika tillfällen.



Verkar bli svullen efter att han varit ute så vi "hoppas"

om man nu får säga så att han kanske är

allergisk mot gräs eller pollen...



Nu ska vi putta han i säng och sen hoppas

han mår bättre imorgon. Han har fått näsdroppar

och Sinova så God Natt min son...



Dags för film: Beck - Levande Begravd

Sista Filmen: Solomon Kane...


Be Back Later !!!

Av Michael - 13 juni 2010 09:45






Ja våran son alltså...


Inga telefonsamtal under hela gårdagen

så tydligen gick det bra med att sova borta.

Visst var det annorlunda att inte höra hans röst

igår kväll och när man skulle lägga sig.



Sov ganska oroligt inatt men inte p.g.a hans frånfälle

utan det var fruktansvärt varmt inatt så det tog tid att somna.

Fick ställa upp fömstrena på vid gavel så vi fick

extra drag genom lägenheten och lite svalka.



Dottern överlevde sin första ensamma resa.

Hon åkte tåg från Vänersborg till Kungsbacka

för att hälsa på en kille hon pratat med ett tag...



Ett orosmoment till igår men det gick bra det med

och hon kom hem i tid och slocknade direkt mer

eller mindre för det sista hon sa var,

- Ska bara upp och lämna väskan sen ta en macka...


Inte sett henne ännu !


  

Av Michael - 12 juni 2010 22:12







Han ska sova borta !



Han ska sova hos en kompis.

Kom hem efter telefonsamtalet och gorma i hallen:

- Ja kom igen nu då mamma

- Ska vi packa eller ?



Så han och sambon packade ner täcke & kudde.

Tandborste & tandkräm skulle han minsann ha med.

Nuhoppas vi att han fixar detta och inte vaknar mitt i natten

och vill komma hem. Ett stort steg för hans del så

vi håller verkligen tummarna här hemma.



Visst har han sovit borta men då mer hos

sin mormor & morfar i deras stuga men detta

är en helt annan sak för han har ju då alltid

haft sin syster vid sin sida och nu ingen trygghet...



Men det ska gå bra !

Eller ?

Av Michael - 12 juni 2010 10:34







Är nog inte den enda som erbjuds dessa vindar.

Brukar stå stadigt på marken oftast men idag

fick jag nästan se mig besegrad och det var nog tur

att Leo och jag kunde hålla varandra...



Han var i stort behov av att gå ut eftersom

gårdagens ösregn gör han mindre villig till att vilja

göra sina behov utan han håller sig.

Jag blir iofs lidande för det för jag åker som en vante

efter han så fort vi klivit utanför grinden...



Ska fortsätta städa i hemmet idag.

Ingen rolig syssla en lördag men nu är dottern i Göteborg

så då blir det en lugnare atmosfär att kunna göra

nytta i eftersom all kraft går åt till att be henne hjälpa till.



Skönt innan sängen igår att kunna öppma altandörren

lyssna till regnets strilande sen koppla av med

fötterna på puffen och zappa mellan 2 filmer...



Hur ser eran lördag ut ?

Av Michael - 11 juni 2010 12:44







Och vädrets makter höll sig lugna.

Kanske kom en liten skvätt under tiden

sonen gick från sin skola till platsen för avslutningen.



Dottern hade sin som slutade 20 minuter innan sonen kom

så vi slapp åka runt för att hinna med bådas.

Ganska stor skillnad mellan skolorna.

På dotterns avslutning var det knäpptyst och lite föräldrar.

På sonens var det full fart, glada skratt och mer föräldrar

trots att  "Norra Skolan" är en mycket mindre skola.



Sen brukar vi sedvanligt åka till Trollhättan för

räkmacka och våffla men med stigande priser

och dåligt väder ska vi nu äta våffla hemma

och senare ikväll äta Tacos...



Vad händer hos er idag ?




 

Av Michael - 10 juni 2010 18:32







Har sökt en skiva som släpptes i butik

19:e Maj och visst den finns i butik men va

f-n jag vill inte betala 170:- för en skiva...



Kan ha mycket roligare för de pengarna.

Skulle jag vilja köpa säg 10 cd skivor skulle det

kosta mig en smärre förmögenhet.



Men det blir till att bita i det sura äpplet

och hoppas att den snart släpps.


- BODYWORK/SUMMER EDITION -


Visst finns det andra skivor jag också vill ha men

just denna är Prio på just nu.



Näää... Bara att torka snoret och gå vidare...


  

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards