•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under april 2022

Av Michael - 29 april 2022 11:41



Låter bättre än vad det är.

Väcktes av frun innan hon åkte till jobbet.

- Klarar du dig själv?

Känner mig som ett barn på nytt och hörde mammas

ord innan hon åkte till jobbet.

 

Visst klarar jag mig !

Lite ensamt och tråkigt men huvudsaken

är ju att hon kommer hem efter jobb och fotbollsmatch

i Göteborg.

 

Jag har fått jordnötter och Pepsi Max och Netflix så vad mer kan man

önska?  Sen har man ju sina märkliga grannar som går förbi

varje dag, timma, minut utanför sovrummet och där slutar man

aldrig att förvånas över vad som sägs.

 

Så vad händer annars denna helgen ?

Imorgon har hustrun lovat Daisy en låååååång skogspromenad 

för det älskar hon. Aldrig någonsin får hennes nos jobba som den gör

då och som oftast möter de rådjur. Vi får hoppas att vargen som siktats

i centrum har försvunnit annars kan det bli jobbigt.

 

Imorgon startar även finalmatchen Luleå - Färjestad.

Vi vet ju alla vad Tobbe kommer säga eftersom hans bitterhet

lyser igenom nu när hans Frölunda fick pisk. Men han är ganska

snäll ändå.

 

Lite sugen på våfflor faktiskt så vi får helt enkelt se

vad som sker. Kanske har pengarna tagits av Swedbank genom deras

märkliga uppdateringar har ju säkert ingen missat att miljoner saknas

från deras kunder. Det jobbigaste just nu är att räkningarna ska betalas

och kontona visa minus så det kan blir surt efterspel.

 

Har DU/NI klarat er eller har ni annan bank ?

 

 

Av Michael - 27 april 2022 11:57



Man hade sina förhoppningar men att det skulle

ta den vändningen stod inte på min karta.

 

Efter nästan 6 perioder, 90 minuters spel

stod FÄRJESTAD som vinnare och ska nu spela 

final vilket man inte gjort sen 2014.

 

VI slog ut Skellefteå, VI slog ut Rögle och nu på

lördag ska vi brottas med Luleå hemma.

Finns inget som talar för men å andra sidan inget som 

säger emot heller.

 

Dom hade svårt för båda lagen i grundserien

men sen när det väl gällde så slog dom till slut båda lagen

så jag har stark tro på detta laget.

 

Ooops nu fick jag iväg och hämta sly till våra

klätterväxter som ska frodas på altanen. Hustruns klematis

och min (förhoppningsvis) kaprifol som ska planteras från

vilt tillstånd.

Av Michael - 20 april 2022 10:50



Var det sista hustrun sa innan hon somnade.

Med det och 5 tack för en välsmakande god pizza

så menade hon att hon minsann slipper baka pizza

igen eftersom jag mot alla konstens regler trodde det skulle

misslyckas gjorde en förvånande goda pizzor.

 

Allt som jag trodde var ett misslyckande

blev istället en succe. Frågan är nu, hur gör jag samma 

misstag igen ? (hahaha)

 

Lite kallare vindar idag så trots att det är

+11 och fiskeväskan är ompackad inför kommande

fisketurer stannar jag hemma idag. Kanske går ut om det slutar

att blåsa för nere vid vattnet blir det inte direkt skönt

för händerna.

 

Cykla är inte heller på tal om för

min cykel gav upp och står nu magasinerad i ett

cykelförråd "in a galaxy far far away" så den ska vi ta hem

på fredag hoppas jag så jag får gå över den och hoppas

jag kan fixa till den.

 

Har fått in en önskan om potatismos

idag till hustruns vegobullar så jag hoppas

vi har potatis hemma annars blir det svårt.... Undrar

va jag ska äta då !

Av Michael - 19 april 2022 13:37



Och som vanligt när jag ska göra något för första gången så 

skiter det sig som oftast, även idag.

OM man bara läste hela receptet från början till slut så

skulle det säkert inte bli fel men vi avvaktar med domen.

 

Pizza deg låter så enkelt men icke.

Handhavande fel helt enkelt men vi hustrun brukar va hungrig

när hon kommer från jobbet att hon märker nog inte skillnad. (skiter en björn i skogen)

 

Om jag får tillbaka förtroendet igen ska jag se till att

läsa rätt. Kan hända att det inte blir någon skillnad och då ligger jag på plus.

Dags att samla på sig nya pluspoäng denna veckan (intern skämt)

så jag får börja idag med nya stordåd.

 

Har börjat få fint vårväder flera dagar nu och igår var det

+16 och nu står det +14 så på promenaden bar jag shorts. Rätt skönt när man

håller sig i solskenet.

 

Supervädret kallas det så kanske stannar det ett tag

så jag hinner plocka hem fiskeprylarna. Ska rensa ut massa och så blir

det väl byte av linor när jag får råd. Vi bor typ 5 minuter från vattnet så det vore väl skam 

om man inte kunde ta sig ner och spendera några timmar med spöet i handen.

 

Men nog om det.

Nu ska jag smyga mig på frisören

och se om han har tid att kleppa mig.

Av Michael - 14 april 2022 21:24

 

Eftersom tiden är knapp så vill jag passa på att önska er

alla en härligt skön GLAD PÅSK.

Här ska vi få övernattnings gäster som troligen ska spela

spel hela natten.

 

Själv ska jag kolla första semifinalmatchen mellan Rögle - Färjestad

före vi ska äta gott älgkött. Dags att kasta undan den där typiska påsk, jul, midsommarmaten

och satsa på annat. Nu kan ju faktiskt frun äta med oss och senare ska jag grädda

massa våfflor.

 

Vad ska ni göra denna påskafton ?



Av Michael - 12 april 2022 09:50



Va hände egentligen ?

Aldrig i min vildaste fantasi trodde jag att

det skulle sluta så här.

 

Första periodens 10-12 minuter så dominerade

Skellefteå matchen sen stack Michael Lindqvist fram huvudet

och gjorde sitt första mål i slutspelet.

 

Han fortsatte med att göra 2-0 och sen satt

man som på nålar och hoppades att dom där gula getingarna 

inte skulle komma ikapp men FBK gjorde 3-0, 4-0 och slutligen

tog Skellefteå ut sin målvakt när det var 7 minuter kvar och då

i öppen kasse gjordes slutligen 5 - 0 kan ni fatta vilken skön känsla.

 

Nu inväntar vi motstånd i semifilen

sen kör vi på med samma glöd och intensitet som gjordes

i kvartsfinalen.

 

" Vi tar oss igenom allt TILLSAMMANS, Vi sjunger för våran trupp TILLSAMMANS "

 

Av Michael - 10 april 2022 15:04



Till mina musikala föräldrar.

Ingen av dom spelade, eller jo min pappa spelade gitarr

i ett band på 60-talet om jag minns rätt.

 

Men det spelades musik hela tiden hemma.

Mamma nynnade och pappa visslade. Visslandet uppskattades

inte alla gånger av mamma dock men jag hade gjort vad som helst

för att höra dom båda.

 

Min pappa uppskattade kanske inte min musik varje gång

och jag fick ofta ett - USCH ! kastat i ansiktet varje gång

som det inte föll han i smaken.

- Kallar du det här för musik?

 

Konstigt nog svarade jag aldrig med samma för jag gillade

mina föräldrars musik även om mammas dansband blev för mycket ibland.

Tur hon gillade annat och ju äldre hon blev började hon även gilla min musik mer.

 

Minns än idag hur hon ofta brukade ringa och be mig lyssna

på någon låt hon hörde på tv:n och jag svarade som oftast va det var

eller så jagade jag ikapp den och gav henne svaret. 

- Spelar du in den till mamma.

Samlade ihop massa låter och sen brände in en skiva till henne.

 

Vet ärligt talat inte vad hon skulle säga om musiken

jag njuter av idag men något skulle säkert passa henne tror jag.

Pappa tror jag visslar i himlen och ropar UUUUSCH !!! fortfarande.

 

Alltid saknad, Aldrig glömd.

Av Michael - 10 april 2022 13:06



Jo tack det visste jag redan innan.

Men att bli påmind om det 04:20 på natten var inget

bra sätt att göra sig hörd på.

 

Någon som tydligen hyste agg mot en helt

annan person gav sig på mig och jag kan tacka min eller HENS

lyckliga stjärna att jag tar Citalopram för annars hade jag som 

jänkarna brukar säga "open a can of whoopas" and get mideviel on your ass...

 

Men eftersom detta stjärnskott ansåg att HEN skulle krossa

käken på den andra personen lät jag meddela att det HEN hade skrivit

skulle skickas till polis i anmälan om olaga hot.

 

Sen skulle jag visst dö och var en idiot igen. (old news)

Blockerade vederbörande och hoppas att det löser sig för HEN i framtiden

och att man kan ta itu med sina egna problem innan man kastar sig in i nya.

 

Tänk att man vid 53-års ålder fortfarande röra upp såna känslor hos folk.

Ja inte bara hos Tobbe utan små snorkråkor som inte ens tänker vare sig innan

eller efter man uttryckt sig fel.

 

När man inte kan själv få utlopp för det man vill säga

vädrar jag mina känslor hos min dotter och efteråt skrattar vi gott

åt det hela. Vi är av samma blod och galenskapen som flödar i mina

ådror flyter även i henne och hennes bror... ÄLSKAR ER 

 

Nej fy nu ska jag lägga mig på sängen

och läsa en stund innan jag ska laga mat till mig

och min hårt utarbetade hustru.... ÄLSKAR DIG MED...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards