•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 9 april 2022

Av Michael - 9 april 2022 12:15




Igår var det snö och snålblåst

för att sen vända till dagens väder då man vaknar

upp till strålande solsken +6 och fågelkvitter.

 

Nu får det bli mer värme och solsken tycker jag.

Under tiden som Sven Ingvars spelar torparrock ser jag mina

blekvita armar som påminner om huden på mumintrollen...

 

Förr inbillade man sig att om man åt morötter

skulle huden bli brun men hur många som skulle förtäras

sas aldrig men jag tror att Magnus gjorde ett försök för hans aptit

på morötter och rågrut var omättlig.

 

Min egna aptit var nog pasta på den tiden.

Gick så långt att man kallades för just "Makaronen" och det

var nog en riktig beskrivning.

 

Nu till något helt annat och bara för att göra Tobbe galen

så ska jag snart se ishockey.



Jag och alla Vargar runtom i landet hoppas

och tror på seger idag.

 



Kommer sitta som på nålar i eftermiddag.

Förr i tiden klarade jag sällan av dessa sista slutminuter

och gömde mig på toa utav ren och skär oro, nervositet men 

sånt har jag växt ifrån som tur är.

 



Så håll tummarna nu och ropa

fram FBK från alla hörn i landet.......

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards