•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 1 april 2022

Av Michael - 1 april 2022 15:21



Ja om man bortser från min

älskade hustrus samtalande i sömnen så mår

jag som överskriften säger "skit" men tillbaka till frugan.

 

Jag låg vaken länge och somnade nog inte förrän 5 imorse.

Runt 3-4 vänder HON ryggen mot mig och säger

 

- Det är mycket nu

- Är det mycket?

- Ja verkligen

- Du måste ta det lugnt

- Jo tjena!

- Slit inte ut dig fullständigt.

- Ska försöka...

 

Jag avslutar med

- Du måste lära dig att delegera.

HON svarar med z z z z z z z 

 

Vad det var hon gjorde eller varför hon sällan

går att fortsätta prata med kommer jag aldrig få veta

men det är lika kul varje gång det sker för vi kan skratta

åt det dagen efter.

 

Vaknade 4 timmar senare, hosta, slemmig och mådde skräp.

Kräktes en smula och sen dess har jag gått ut med hunden 2 ggr

och kollat film i stillsamhet. Fick avlägga rapport sen snällt invänta

den hårt arbetande hustruns hemkomst.

 

Hennes son har träning 19:00 och jag ska fixa mat sen se ishockey.

Färjestad spelar borta ikväll. Skellefteå står för motståndet i årets

första kvartsfinalmatch. Har inte en aning om hur det kommer gå men 

jag hoppas innerligt att det inte blir som sist de möttes i slutspel.

 

Va ska ni göra till helgen ?

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards