•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 2 september 2022

Av Michael - 2 september 2022 19:29



När jag tidigare idag rastade en av hundarna.

Förbi oss cyklade 2 ungar i kanske 10-12 års ålder med

ryggsäckar och fiskespön.


Kommer du ihåg Magnus?

Hem så fort som möjligt, kasta i sig en macka

sen byta kläder och sen iväg.


Först fixa masken sen ut och fiska

några timmar. Vi hade ett perfekt maskställe nere 

vid vad som numera är resecentrum och låg i en slänt

dold under träd så det var alltid fuktigt i marken

och blöta löv som gömde massa fina maskar.


På den tiden hade man inte tid eller råd att köpa maskburkar

på Vargöns Järnhandel utan var tacksam för denna plats.

Den gav oss massa fina abborrar som pappa rensade och 

smörstekts med persilja och salt.


Numera gör hustrun denna goda rätt

antingen i stekpannan eller i sin rök och den

är mycket uppskattad.


Tyvärr så har det varit mindre fisk

detta året förutom i Norrland så kanske finns

det chans att ta sig ut innan höststormarna

skakar om och regnet håller oss inomhus.


Endast tiden får utvisa.

Hustrun badar Daisy i Vänern och jag ska

snart börja med pizza bakandet.


Ha en skön helg ! 

Av Michael - 2 september 2022 14:39



Där halkade jag in på ett bananskal.

Ingen fara jag klarade mig...


Fick även veta från Facebook idag att

om man har pondus (hull) slipper man demens.

Beror nog på att ni dör i hjärt- och kärlsjukdomar

innan ni hunnit bli dementa.

flikade min älskade hustru in med så där försvann den 

lilla lyckan man hade i 3 minuter....

 

Cyklat ner med god fart till affären och 

handlade förnödenheter inför kvällens pizza som ska

bakas av mig. Försökte att finna pizzaformar och fann

inte en enda i närheten, jo på Byggmax där EN kostade

249:- (råååååån)

 

Bara att fortsätta med ugnsplåtar och bakpapper

ett tag till alltså. Har jag tur så kanske Bernis finner

och beställer hem till humanare pris, då står jag först i kön

för att köpa hem.

 

För er som bor i Tvåstad vet väl om att Bernis finns?

Leksaker, inredning och cykel försäljning uppdelat på

2 olika butiker i centrum. Begagnade och servade cyklar

till otroligt billiga priser. Dom servar, lagar din cykel

till humana priser...

 

Rasta lite hundar sen får det nog bli lite

Netflix en stund. Tar på kroppen att cykla även om sträckan

var hemskt kort.....

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards