•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 11 september 2022

Av Michael - 11 september 2022 14:48



Kände det var dags att krypa

fram igen efter en jobbig tid.


Saknat mig?


Har fått kämpa med foten ett tag och några dagar

till med feber men nu hoppas jag på tur imorgon.

Antingen fotvård, vårdcentral eller akutvård

eller kanske inlagd med antibiotikan ändrad eller

droppad för bättre effekt.


Skulle jag gissa själv så sitter infektionen

i skelettet så jag hoppas på bästa möjliga vård

så jag kan fortsätta leva ett så gott liv som

möjligt.


11:e Spetember !!!


Är det idag vindarna ska vända eller

ska man bara gråta vidare?

I sitt eget hjärta har man röstat RÄTT och i

andras ögon har man gjort FEL. Kan man trots

allt acceptera den andres val utan att tycka samma

så kan vänskapen vandra vidare eller så går man skilda världar.


Hustrun säger ofta att väljer du mitt sätt

att se på saker så har du rätt, så jag röstade samma

som henne och indirekt borde jag har rätt alltså.


Till något helt annat.

Det har tagit mig över 35 år att försöka

tillaga köttfärssåsen som pappa alltid gjorde och igår

kom jag kanske på det. Det kommer aldrig smaka som han

gjorde den men om jag hamnar över 70% rätt så är jag nöjd.


Jag testar idag att lägga i en köttbuljong och nu ska detta

puttra en timma eller så sen ska jag prova mig fram.

Första avsmakningen kändes bra men som sagt det ska få puttra

en stund.


Nu är bara frågan va hustrun vill äta.

Har ett förslag att bolla med henne men hon ska ju

som oftast känna sig sugen på det så jag avvaktar.


Ska försöka hålla mig på banan ett tag

framöver så ni inte tror jag glömt av er...


GLÖM INTE RÖSTA, GÖR DIN RÖST HÖRD !!!

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards