•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 2 april 2023

Av Michael - 2 april 2023 16:53



Så upprepade sig händelsen igen...


Det jag tog till lunch förevigades igen och blev till

middag lite senare. Tänk att kyckling kan lagas till på

så många olika sätt.


Just denna gång så smörjs den med Maizena sen steks den med

kinesisk soya, honung, vitlök och det kittlar smaklökarna så till den milda

grad och honungen gör kycklingen så segt knaprig. 


Man befinner sig på rosa fluffiga moln, eller magen

kanske känner sig fluffigt och upprest... eller, va fan svamlar jag om.

Jag är mätt och tacksam helt enkelt.


Den som vill ha receptet får 

kolla med hustrun, känner jag henne rätt kommer det

från Fredriks Fika eller hennes egna kokbok (Main computer)

som varit med ett tag och nu kommer det upp till ytan.....


Vi hörs

Av Michael - 2 april 2023 12:35



Ja om man måste välja en sida...


Ja hockeysäsongen är ju slut för min del

så om jag skulle välja vilket lag som skulle vinna guldet

så hamnar min röst på Växjö märkligt nog.


Mest för att deras tränare är vår ikon Jörgen Jönsson

som skapat ett slagkraftigt lag och som jag hoppas ska

återvända till Värmland om och när Mitell går i pension.


Hade det varit annan tränare skulle jag inte brytt 

mig för 5 öre.


Nog pratat om hockey för denna gång.


Sitter i valet och kvalet vad jag ska kolla på

denna dag. Jag avnjuter lunch som hustrun tillagat

som numera blivit en ny favorit här hemma.


Själv sitter hon med sin dotter och hundarna

och ser på fotbollsmatch. Jag avböjde detta då jag inte ännu

vet vad som skadar min fot utan avvaktar svaret som kommer

imorgon med läkaren som bevakat studien.


Får göra en genomgång av alla mina OTA-skor och 

se vad som felas dom. Som det känns nu så lägger jag min röst

på dom nya skorna.


Men nu är maten slut och jag ska välja film eller serie

att kika på. Ikväll hoppas jag på en 3 timmars film att avnjuta

med hustrun i soffan. Avatar 2 är 3h 12min så det ska bli spännande.


Någon av er som sett den ?

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards