•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Michael - 13 mars 2009 21:21



Inte ofta man hör någon säga att Fredagen den 13:e är en turdag...

Men min dotter lyckades med att pricka rätt idag.

Först i skolan hade dem inga lektioner utan dem såg på 3 filmer med olika lärare. Sen fick hon pengar av sin "gammelmormor" som tack för hjälp.


Sen när hon och sonen kollade film fick hon sms av sin klasskompis som ville hon skulle möta upp henne och på vägen till mötesplatsen hittade hon 100:-

så denna dagen har hon som sagt lyckats med massa positiva saker.


Vi själva lyckades kolla i Sporthäftet och se att Koppargrillen (fin restaurant) hade ta 2 betala för 1 så vi ska se om man kan förena 2 kuponger och äta 4 betala för 2... Deras fläskfilé & pommes är grymt gott och vi kan äta 2 för 190:- om vi har tur :) Måste äta imorgon för det är sista dagen då så jag ska ringa och se hur vi kan lösa det smidigast...


Fanns inget att se på tv så jag gick hit och bloggade... Sambon ska ju som sagt se på skidor så jag får väl krypa ner i sängen halvsnuvig och se på det jag vill mer eller mindre. Kanske sätter på en film eller bara slappar & zappar mig fram...


Vad har ni gjort fram tills nu...?




Av Michael - 13 mars 2009 19:24




Och det fick bli Tacos till middag idag...

Har INTE vräkt i mig massa utan tog såpass att magen blev mätt. Kunden kom tidigare idag och hämtade sina tröjor och när han fick se dem kom ett klingande "PERFECT" på engelska och ett stort brett leende.


Han gjorde oss ganska glad när han sen sa att till sommaren (juni-augusti) skulle återkomma med en ny beställning och om de var samma storleksordning vet jag inte men det visar sig... Otroligt roligt med nöjda kunder som gärna återkommer till oss igen.


Nu är det slut på första skidåkningen (damernas) så nu ska jag passa på att se något annat än snö på tv innan sambon ska se nästa (herrar) annars somnar jag av uttråkning... Tänk att visa skidor på en fredag... *usch,fyy,blää*


Ha en fortsatt skön kväll... Hörs Senare !!!



Av Michael - 13 mars 2009 13:14




Och jag känner mig tröttare nu än när jag vaknade imorse...

Man blir så enormt trött genom att sitta vid maskinen och höra detta taktfasta dunkande att man så gott som somnar.


Men nu har jag endast en tröja kvar och göra och den sparar jag antingen till kvällen eller imorgon förmiddag. sambon vill börja lite med Cruisingklubben som beställt 7 uppsättningar tygmärken...


Varje uppsättning är 3 märken i varje och skall sitta på ryggen...

Kul när man börjar med en klubb och det sen sprider sig runt till alla andra klubbar när det är träffar... Kan inte bli billigare reklam och sånt ÄLSKAR jag... " Free Commercial is Good "


Nää...Nu vill jag ha fredagsmys mattips av er läsare...

Vad ska ni gotta er med ikväll ?

Vill göra annat än Tacos ikväll även om alla i familjen älskar det så kan de bli lite tjatigt ibland... Kanske ska ta MrEngströms goda tips och äta Blodpudding med ketchup... Har ni hört så hemskt ??? Tur han växte ifrån detta. Tänk att förstöra god ketchup med blodpudding... *asg*


Seså...skriv nu snälla :o)

 

Jana it´s you ??? ;)

Av Michael - 13 mars 2009 11:44




Så nu tillverkas det broderier på T-shirts...

Hoppas kunna bli klar innan mörkret faller men vet att det kan det gå åt h-vete... Naturligtvis samtidigt som jag skriver detta så går nålen av och jag får byta nål träom tråden och sen byta undertråd på samma gång...


Detta kommer ta tid... *suck*


Av Michael - 13 mars 2009 10:00




Försöka göra något nyttigt i denna stund medans jag inväntar kunder från Fiskebäckkil som ska hämta sina Pikétröjor...

Skulle broderat t-shirts igår men sambon fick vila sig från justeringen av texten så jag ska göra ett nytt försök i dag så kommer tiden att gå fortare hoppas jag...


Ja vi får se hur det går...

Med tanke på dagens datum borde jag egentligen inte sitta vid maskinen

för då rasar väl allt på en gång... :o)


Undersöker...


Av Michael - 13 mars 2009 08:33




Stekt ägg till frukost och vad sker...

Dem fastnar varenda gång och ser mer ut som en sörja. (13:e ?)

Undrar vad som ska gå fel mer idag...


Återstår att se...

Av Michael - 13 mars 2009 08:00




Är ni skrockfulla ?

Eller är denna dag inget som rubbar era vanliga rutiner ?

Återstår att se vad som sker idag, men ska ta frukost nu sen får jag se vad dagen har installerat för mig/oss/er...


Återkommer !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards