•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under maj 2009

Av Michael - 4 maj 2009 17:31




Sverige går ner sig otroligt i andra perioden...

Frankrike tog hem 2:a perioden med 2-3 och Sverige leder just nu inför 3:e perioden med 5 - 3... *uselt*


Snart spelas det Marseljäsen i Schweiz om inte Svenskarna skärper till sig ordentligt... Hipp Hipp & Hej




 

Av Michael - 4 maj 2009 16:47




Sverige möter inget större motstånd direkt...

Efter 6 minuter hade Sverige 3 - 0 och fortsätter det i samma anda

kommer nog det gamla rekordet ligga i farozonen...

Det gamla ligger på hela 13 - 2 så vem vet det kanske kan ryka idag om de vill sig riktigt väl.


Inväntar sambo som handlar ingredienserna till middagen... Blir pasta & köttfärssås idag... *mums*






Av Michael - 4 maj 2009 16:11




Ishockey-VM då kanske...

Sverige möter Frankrike så det blir nog ingen spännande match men kul att se något annat lag än Sverige få storstryk...


" Forza Huselius !!! "

Av Michael - 4 maj 2009 15:09



Tror dem gör mig galna på  arbetsförmedlingen...

Tur man inte åker dit och väntar för nu har jag försökt nå min handläggare i 2 veckors tid via telefon men antingen är hon sjukskriven eller så kommer den kända telefonsvararen "DEN NI SÖKER ÅTERKOMMER..." Gissa om det är störande... AHHHHH !!! 


AF = ALLTID FRÅNVARANDE !

Av Michael - 4 maj 2009 13:45




Ja maskinen började bli lite seg och trött...

Den har gått oavbrutet mellan 9 - 13:30 så nu fick den lunchrast en stund.


Jana har skrivit av sig och dementerat sitt körande *asg*

Men jag har obestridliga bevis att hennes omkörning är som taget ur vilket rallyspel som helst och med hennes yrke hon har nu så drillas hon hur noga som helst... *blink*


Hmmm... Funderar på vad man ska göra för mat idag. Hela frysen full men kommer inte på något för det. Samma problem varje dag så det är skönt att kunna variera middagarna mellan varandra. Känner väl att jag få göra middagen idag eftersom sambon jobbar 07-14 Mån, Tis, Ons... Annars får jag på pälsen av er läsare (mest min mor skulle jag gissa)


Ska nog kila ner till frysen och kolla för nu börjar min mail fyllas med massa bilder, filmer, historier från mina goda vänner... =o)

Om det är av välmening eller ren djävulskap vet jag inte för dom är ena goa rara illbattingar båda 2...


Take Care !





Av Michael - 4 maj 2009 12:35




Måste man ha...


Livets stora frågor

Vi har för bråttom i vår hektiska värld för att vi skulle ha tid att stanna och tänka på livets grundläggande frågor, såsom:


  • Varför kommer pizzan fram snabbare till kunden, än ambulansen till patienten?

  • Varför finns det parkeringsplats för rörelseförhindrade framför skridskobanan?

  • Varför beställer folk en dubbel osthamburgare med stor pommes frites och Cola light?

  • Varför köper vi hotdogs i tiopack och korvbröd i åttapack?

  • Varför målar kvinnorna sina ögon med öppen mun?

  • Varför är inte ordet förkortning kortare?

  • Varför trycker vi på start när vi vill stänga av datorn?

  • Varför finns det inte kattmat som smakar mus?

  • Varför står det på hundmatburken 'ny bättre smak', vem har testat detta?

  • Alla känner väl till flygplanens svarta låda, som alltid håller sig oskadd. Varför tillverkar man inte flygplanen av samma material?

  • Varför trycker du fjärrkontrollens knappar hårdare när batterierna är nästan slut?

  • Varför tvättar vi handdukarna, händer är väl rena när de torkas?

  • Varför använde Kamikaze-piloterna hjälm?

  • Hur har man fått skylten 'gå inte på gräsmattan' ut till mitten av gräsmattan?

  • När ett ord är fel i ordboken, hur vet man det?

  • Har arbetarna på Lipton kafferast?

  • När jag köper en ny bumerang — hur blir jag av med den gamla?

  • Varför har byggnader som ska var öppet dygnet runt överhuvudtaget lås?

Enjoy mina vänner !

Nu ska jag ta lunch... =o)



Av Michael - 4 maj 2009 10:52




Fick nyss 20 minuter i solskenet...

Tänkte att eftersom maskinen ska brodera i en enda färg och det tar ett tag så passade jag på att klippa gräsmattan...


Det är hur skönt som helst ute och jag ska snart ut med tvättkorgen och hänga upp badlakan som tvättats... Vår dotter bokstavligen ÄTER badlakan här hemma. Efter att ha duschat sitter ett badlakan runt midjan sen ett på huvudet. När hon sen torkat sig läggs dem på hög i hennes rum...


Nej nu ska jag dra vidare...

Finns dock i närheten så vill ni kommentera är ni alla hjärtligt välkomna både vänner och spooks... ;)


Kram





Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards