•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under januari 2021

Av Michael - 11 januari 2021 13:47


  Hustrun har tagit över köket.

- Låt du mig sköta detta, gå lek med Facebook eller blogga du.

Tappat kontrollen fullständigt och jag vet inte hur jag ska återfå

äganderätten om spisen igen.

 

Ska väl inte klaga för hon har ordnat underbara måltider

i helgen och nya rätter tackar man inte nej till utan man sätter sig

ner och äter med god aptit.

 

 

Nu har djungeltrummorna dundrat mellan gårdarna.        

Hustrun fick prata av sig med grannfrua en stund.

Skönt höra henne skratta en stund för då vet jag att hon mår bra.

 

Denna veckan är vi ensamma.

Inga svårigheter att vara hemma utan bilresor varje

dag till och från skolan eller träningar som är inställda.

Dom ska ha hemstudier i 2 veckor så han var enormt glad.

 

Kroppen ger inget gensvar idag så träningen nerlagd.

Psykologen från AF ringde och bokade ny telefontid på onsdag

sen ska tydligen deras sjukgymnast ta kontakt med......

 

 

Hörs av lite senare !

 

 

Av Michael - 10 januari 2021 14:03



Inte bara i Kamomilla stad.

Även här sker massa underliga saker

och olika händelser.

 

Jag har ett brett musikband och det kan gå mellan

disco, 80,90 tal men även heavymetal och frun klagar 

väldigt sällan.

 

MEN så kommer vi till de där stunderna som jag

går "off grid" så att säga och spelar låtar med banjo

och blir kallad "hillbilly" eller så kör jag låtar med säckpipa

och blir mer eller mindre uthängd som galning på Facebook.

 

Döm då om min förvåning när hon ska börja 

maraton baka i flera dagar och sätter igång opera

och massa klassisk musik... Ja inte bakandet som man reagerar på

utan musiksmaken.

 

Vi har levt ihop 4 år nu och detta kommer fram.

Var finns ångerknappen ??? ;)

Man får veta mer och mer tydligen och det är både

skrämmande som uppiggande.

 

Nu kom hon och kastade smörgås på mig.

Hon bakar de goda brödet efter det andra och provar

på mig om jag gillar det. Klart man gör...

 

Ozzy spelar och fingrarna glöder ikapp med min

enormt värkande överkropp. Promenaden sitter i underkroppen

och det kan jag hantera men överkroppen är överkörd.

Jag är som Ozzy sjunger "Secret Loser"

 

Ha nu en underbar söndag på er.

 

 

 

Av Michael - 7 januari 2021 15:15


 



Eller snarare skarprättare Wall

har skipat rättvisa. Ett offer mobbades,

ett annat blev sexuellt ofredat...

 

Så kan vi inte ha det.

Var tvingad att göra något åt saken

så eftersom vi båda är för blödiga

av oss fick vi "ringa en vän" för att lösa

dilemmat.

 

3 slag räckte sen rök huvudet.

2 minuter efter att halsen separerades

så utbrast bödeln

- NEEJ!!! jag ångrar mig.

- Fram med limpistolen... svarade jag.

 

Så nu tillagar jag kyckling i ugnen 

medans min hustru märkligt nog inte kunde

med att avlip "tuppj-veln" plockar och 

rensar ur så vi kan frysa in till senare.

 

Den kom in nu under hustruns arm och var

riktigt fet och blir säkert god efter tillagning.

Eftersom den "var" en Faveroll som anses vara

en av de mer välsmakande raserna 

hoppas vi den smakar lika gott som ryktet säger.

 

Nu dags för träning innan

middag och hockey.

 

 

 

 

Av Michael - 6 januari 2021 17:42



Ja jäklar i min låda

va det var nödvändigt.

Har hittat muskler jag troligen inte

haft nöje att träffa tidigare för det känns idag.

 

Hur i helsike kan man tycka detta är skönt,

roligt och läkande för själen ???

 

Sen å andra sidan är mina smärtor

i rygg och nacke värre så något gör jag fel

eller så orkar inte kroppen till 100% och jag

får ta det lite mer lugnare.

 

Imorgon blir det PW igen och jag hoppas

att vi kan hitta en bättre lösning där marken är 

platt utan massa gropar, gupp och knölar.

Fotleden skriker av smärta och ju mer jag anstränger den

ju sämre kan jag gå tyvärr.

 

Men nu ska jag gå upp och kolla tv innan

vi sen ska ner för att kolla på Supernatural. Hela

15 sköna säsonger och vi är på säsong 2........

 

Ha en skön kväll !

Av Michael - 5 januari 2021 17:06



Enligt dig som anmälde mig

så ska jag utan tvekan kunna återgå

till att arbeta 8 tim om dagen, 40 tim i veckan

utan några som helst problem.

 

Jag vill då försöka få resten av läsarna 

att förstå det du inte har en jävla aning om.

Resten har ju någon som helst empati vilket

du verkar avsakna.

 

Jag sover mellan 3-4 timmar varje natt.

Vissa dagar slocknar jag flera gånger av ren utmattning.

Vissa nätter MÅSTE jag ta insomningstabletter.

 

För att min kropp ska bli trött måste hjärnan

mattas ut. Jag har i ett sista försök börjat att se om kroppen

kan ge mig gensvar på lättare träning.

 

2o minuter varannan dag bygger jag upp

avsaknaden av muskelstyrka i ryggen.

3-4 km varannan dag försöker jag ta promenader till

diabetesfotvårdens vånda.

 

Jag saknar ekonomi till att ens köpa mig

ordentliga skor som mina trasiga fötter kräver så

därför plågas jag av förhårdningar under min vänstra 

fot och känslan är som att ha en kratta fast under.

(Ja jag har känt den känslan så jag vet)

 

Som tur är mina skoinlägg från ortopedteknik

gratis men kräver riktiga skor som sagt.

 

Efter 20 minuters träning mår jag illa, kroppen

skakar och ryggen smärtar mer än jag klarar av och måste

lägga mig en stund för att sen kunna orka med

att stå vid spisen 30 minuter.

 

Ja ni hör själv, vilket jävla jobb anser DU

att jag ska kunna utföra ?????

 

 

 

Av Michael - 4 januari 2021 14:36



Grymt att vara svin...

 

Tog dagens promenad vid vår sjö idag.

Kom kanske några hundra meter tills vi nådde

strandkanten och fick se 4 vildsvin rusa iväg.

 

Som tur drog de åt andra hållet men vi

följde efter dom och hundarna vädrade gris

i säkert 1,5 km.

 

Hustrun åkte nästan på åkerplaning

för vår lilla Daisy är inte stor men stark.

Fick aldrig se dom igen men massa olika spår

och deras framfart i form av hålor och diken

ute på åkern.

 

Ett rävgryt fann vi med och ett

märkligt avtryck med 3 tår om man nu får säga så.

Glömde tyvärr fota så de får bli ett återbesök.

 

Kunde fylla på stegkontot också med 4600 steg

och 3.52km så jag är nöjd. Ryggen och foten är mindre

glad men foten ska täljas imorgon hoppas jag på.

 

Men vi kör på.... som sången ljöd "vandra vidare"

så kommer resultaten senare.

 

 

Av Michael - 3 januari 2021 13:28



Aldrig trott att min kropp var så kass.

Finns styrka i den men inget man pratar högt om.

Hustrun har idag manat mig framåt med

hjälp av ett gummiband från sjukgymnastiken.

 

Vänster sida är ett skämt.

Imorgon är det dags för en promenad igen.

Hoppas vi finner bättre underlag än en

geggig skogsväg för min vänster fot ogillade

förra stället.

 

MÅSTE som sagt få råd med bättre skor.

Kollar på Stadium Outlet för det är kanske

priset jag har råd med hoppas jag.

Just nu funderar jag på att köpa dessa.

 

 

 

Scott Supertrac 2.0 M


Ska testa dom först innan jag bestämmer mig.

Priset låg på hyfsat pris, bekvämt för mig med 599:-

sen får vi se hur det blir.

 

Nu lite lunch sen köra hem min son.

Dagens middag skall lagas till med så nu kör vi.

Tåget rullar ut från perrongen....... bäst jag springer....

 

RUN FORREST RUUUUUN.

 

 

 

 

Av Michael - 2 januari 2021 14:39



Och hustrun har tagit sitt

nya kall med bravur.

 

Gjorde en mjukstart med 3km / 4.000 steg

på Halleberg med lera, vatten och geggiga hundar.

 

- Imorgon ska vi köra styrka.

- Jag ska lägga upp ett träningsschema åt dig.

"Börjar låta som man var med i BIGGEST LOSER" 

tänkte jag när vi gick tillbaka mot bilen.

 

Känns som jag får bekänna färg detta året.

Får hoppas hon inte går in i väggen av detta ansvar.

Hon ska tydligen anlita en egen PT i form av hennes

"Bror" / Chef / F.d Kollega så vem vet, hon har haft 

magrutor förr så jag blir den som får skämmas på

stranden som vanligt gissar jag.

 

Men jag är van, och andra sidan tror jag på

att stranden är tabu för mig ännu ett år till. Visst

skulle det va skönt att kunna ligga på stranden och sen

åla sig ner i vattnet för att svalka av sig.

 

Men med öppna sår som är känsliga för

infektioner så kommer det troligen inte bli av.

Får gå och spänna fläsket vid poolen där ingen ser mig helt enkelt.

 

Kommer jag bara igång så kanske det går vägen

eller så får jag anmäla mig till Kapten Walls bootcamp

där jag kommer piskas i form gissar jag.

Det viktigaste för mig nu är matintaget och sömnen......

 

Tur man är två om detta.

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards