•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juli 2010

Av Michael - 20 juli 2010 21:30







Kanske finns plats för mig hos S:t Per trots allt.

En kund gick in i butiken för att prata med sin syster.

Utanför stod hennes hund som jag tror var en

Alaskan Malamute...



Hörde hur han gnydde och skällde så jag lämnade butiken

för att kolla vad som stod på.

Utan att egentligen tänka gick jag fram och frigjorde

honom från kopplet som som han trasslat in

sig i och höll på att bita av det.



Gick lugnt fram och pratade med han och trasslade

samtidigt upp kopplet. Visade sig vara en underbart snäll

och glad hund och matte kom gående så jag förklarade

vad som skett och vad jag gjort.



Gick sen in i butiken, servade kunder sen in

i lunchrummet och hämtade min lunchlåda

fyllde den med kallt vatten och gav till vovven

som stod utanför och flåsade...



Han tömde den direkt... !

Av Michael - 19 juli 2010 21:52








Har tydligen flyttat in nyligen.

Kom hem efter jobbet och handlandet.

Ser den nya grannen "ny svensk" som ska

tydligen lägga golv ute på altanen.



Visst är det en god idé....

Men va fan man kan väl göra det med

huvudet och inte med tårna.

För man kan ju börja fundera på hur människan

tänker när han lägger euro-pallar...



Sunda förnuftet säger att det kommer ruttna

sen bli till kompost mer eller mindre.

Sluta snåla och gör det riktigt...



" Hjulet snurrar men hamstern är död "



Tack för ordet !

Av Michael - 18 juli 2010 20:07







Såg fram emot att åka till Trollhättan och se

påsläppet i fallen sen njuta av fyrverkeriet.

Men min mage ville tydligen annat så här springer man

mellan dator och toaletten.



Hoppas verkligen det släpper innan jobbet imorgon.

Ska krypa ner i soffan och se en film och hoppas

på det bästa sker...



Va gör ni ?

Av Michael - 18 juli 2010 15:33






Fick jag mina byxor till...

Dom är i grund och botten

kamoflagefärgade men efter 1½ timma

på framsidan med högtrycken förändrades

det väldigt snabbt.



Dyngsura och leriga är dom just nu men

framsidan ser helt ny ut så lite stolt

ska man nog vara för det ser mer städat ut.

Ska bara vänta in torrtiden sen spola av allt annat

som jag skitat ner och stänkt på...



Dags för nya kläder sen gå till Netto för

middags inköp...



- Frågan är bara vad -

Av Michael - 18 juli 2010 12:35







Dags att krypa ner i arbetsbyxorna.

Ska sätta fast drag på bilen sen ska vi slipa

rost i dörrarna och rostskydda.



Efter nyttiga ska jag köra skiten ur

högtryckstvätten så plattorna blir rena igen...



Ha en underbar Söndag mina vänner !


 

Av Michael - 17 juli 2010 20:30







Att somna i 2-sits soffan med halva kroppen

utanför soffan och höger arm hängandes ner mot golvet.

Vaknade upp efter kanske 20-30 minuter

med en fruktansvärd smärta i armen.

Armen var helt iskall men vaknade så

sakteliga till liv som tur var...



När ska man lära sig ?

Nöden hade visst en lag ändå tydligen...



Nu har jag gjort iordning på framsidan.

Sprutat ogräsättika så kanske skiten har vissnat

en aning till morgonen då jag ska gå lös med

högtrycken och göra snyggt igen...



- Slappa innan hundpromenaden -

Av Michael - 17 juli 2010 17:50






Ta en poweranap...

detta funkar ju inte......z z z z z z z


  

Av Michael - 17 juli 2010 07:47






Varför...


Kroppen gick ur sängen 07:03 men vart

resten tog vägen har jag inte en aning om.

Ögonen rinner och ser ut som 2 pisshål i snön.



Ska jag verkligen orka jobba idag ?

Kommer gå på ren skär vilja och hemlängtan dom sista

timmarna för det kommer antingen bli massa att

göra eller så är alla människor på Fallens Dagar...



 

Ska nog leka med högtryckstvätten efter jobbet.

så här vackert blev det efter första gången och så ser det INTE

ut just nu så visst skäms man en aning.

Ja inte för det vackra som sitter på plattorna såklart...



Näää... lite frukost sen cykla till jobbet.

Ha det bäst alla ni underbara som håller

min själ och livsgnista vid liv...


Kram

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards