•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juli 2010

Av Michael - 12 juli 2010 21:58







Arbetsdagen varit idag.

Inget gick som det skulle från starten.

Helvetet brakade loss redan vid frukosten.



Skulle plocka fram Cornflakes och natruligtvis

ska jag kasta ut spagetti på golvet

coh skapa mig ett väldigt uppskattat plocke pinn.

Bara att sopa upp sen försöka hinna med att äta.



Massa saker gick fel på jobet med.

Efter jobbet shoppade vi lite till grillningen.

Kommer hem och ska plocka in saker vi handlat och saker

som sambon handlat tidigare.



Häller upp riset i sin burk.

Dags igen....

Tappar burken och halva köket ser ut

som ett bröllopspar rusat genom.

Dags att sopa... "IGEN"



Grillat har vi gjort nu och kanske borde jag

krypa ner redan nu så kanske det

inte sker fler missöden mer för denna kväll.

Ska bara ut med hunden först sen... sen... kanske...



Önskar Godnatt

Av Michael - 12 juli 2010 21:21







Få in ljuset i denna ?

Undrade en kund och höll upp

denna...



 


Döm av min förvåning när en kollega

lyfte upp den för att försöka visa hur man skulle

kunna tänkas göra.



Ingen av dom hade en aning om

att det var en Getingfälla...

Av Michael - 11 juli 2010 20:06







Utan frukost drog vi till Smögen runt 11-tiden.

Fick parkering (18:-/tim) 44:- och sen gick vi.

Regnet kom strilande ner men värmen låg kvar.

Kom inte på tal att bada tyvärr eftersom vi var redan

genomvåta men vid gott humör efter lite shopping.



Sen kom påminnelsen...

Ingen frukost och under hemresan sjönk mitt socker

och jag tröttna direkt. Huvudvärken kom smygande så

vi fick snällt fylla på magarna i Munkedal...



Stannade även till på Torp för att sonen skulle få

köpa lite leksaker för sina pengar sen direkt hem.

Väl hemma gick dottern ut med hunden sen tog vi med han

i bilen och åkte för att doppa Leo i sjön.



Sonen lekte med sina robotar under tiden som jag och sambon

turades om att stänkas ner av Leo som hämtade pinnen

i vattnet. Och han trivdes som fisken i havet ken medges.



Nu sitter sambon och sonen med Lego och bygger .

Inväntar finalmatchen mellan Holland - Spanien sen

får det bli sängen och jobb imorgon igen...



Hoppas ni haft en lika härlig dag !



Kramar...

Av Michael - 10 juli 2010 19:53







Så har det hänt...



Jag har hittat en fästing på min hemska kropp.

Stor fet ohyra satt fast i magen och upptäcktes

när jag skulle in och jobba...



Hade ont hela förmiddagen men inte sett

det där speciella märket som alltid uppstår.

Kan ta tid sa en arbetskollega så jag ska hålla koll...



Annars är det VARMT om ni missat detta.

Har +44.8 i solen på baksidan...


  


Är inte lika glad som solen direkt...


  


Inte min grej direkt...


  


Håller mig inne en stund.

Dock plågad av min dotter som ska spela

samma, samma, samma, samma

förbannade sång hela tiden.

Mest för att göra mig vansinnig...



Av Michael - 10 juli 2010 07:21







. . . Men kan inget avslöja . . .

Av Michael - 9 juli 2010 20:31







Sonen var ju naturligtvis redan hemma

hos mina föräldrar och väntade på mat.

Låg utdragen i soffan och kollade på tv...



Fick mig en lååång härlig kram av

honom när jag kom dit och se hans leende spricka

upp fick ju naturligtvis klumpen att ramla på plats igen.



Bara en till som ska hem sen är

som sagt cirkeln sluten och man kan börja

leva normalt igen så gott det går...



*URK*



Magen är väldigt mätt och tung.

Men man ska inte klaga för man har

mat på bordet, tak över huvudet, ett jobb

och otroligt underbara vänner som bryr

sig om och står vid ens sida...



- Kram -

Av Michael - 9 juli 2010 18:55







Möttes av en varm kram i hallen...

Snacka om att smälta direkt och få en klump i halsen.

Sonen var tyvärr inte hemma och pizza ute var ingen

ide när mamma ville grilla korv men fick snällt

ändra sig så nu ska vi snart äta pizza hos mina föräldrar...



Nyduschad och dofta gott, redo för en myskväll.

Fast hade varit trevligare om...



" Ska bara "



Hitta sonen sen äta.

Hungrig som en varg just nu...



Sköt om er alla !



  

Av Michael - 9 juli 2010 07:10







Både fysiskt & psykiskt...



Orkar inte ens kliva ur sängen med en positiv

attityd eller med ett leende på läpparna.

Trött, orkeslös och mer eller mindre apatisk.



Enda positiva med denna dagen är att barnen

kommer hem ikväll.

Hoppas vädret håller upp så vi kan sammanstråla

på pizzerian och avnjuta god mat tillsammans.



Dags för en dusch sen föda.

Ni som kan ska verkligen ha en

helt underbart skön fredag...



- Kram -

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards