•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juli 2010

Av Michael - 8 juli 2010 07:39







Jag saknar min familj...
Jag saknar min kamera...
Jag saknar...
Jag längtar så enormt efter ett svar som kan få mig se ljuset
på andra sidan tunneln. Ja inte DET ljuset utan ljuset av lättnad...


Ljuset av en lättare framtid.
Kanske inte kommer men önskar jag hade vetskapen.
Kan göra livet mycket enklare och man slapp alla negativa tankar
som ibland griper tag och som vägrar att släppa...


Kommer nog lösa sig hoppas jag.
Men nu är det dags att cykla mot ännu en ny dag
full av arbete och massa nya äventyr...


Trevlig Resa Anna !
(fniss)
(Sluta skvallra till Zanna) :)

Av Michael - 7 juli 2010 22:23







Spanien i final mot Holland...



Snacka om spänning.

Annars har jag inte gjort en fluga förnär denna dag.

Jobbat som vanligt, fick migrän vid 5-tiden så sista

timmen var allt annat än behaglig.



Antingen för lite vätska eller för lite mat.

Inte en bra kombinering något av det gissar jag.

Känner dock att värken i skallen är på G igen

så jag skulle kanske ta och krypa ner och sova.



Inte enkelt de heller faktiskt.

Det är helt tyst, ingen som vänder sig i sängen mer

än jag själv. Ingen son som kastar sig runt i sin säng

och dunkar till i väggen.

Ingen dotter som sitter och sjunger vid datorn.



Ja t.o.m Leo känner av att det ingen är hemma.

När det väl kommer besök i form av min mamma

blir han som en "kom ryck mig i snöret" och springer runt som

om det brann i svansen på han...



Ska nog ta mig en fisketur efter jobbet imorgon.

Fick ju in nya burkar med mask och maggot

så det får tiden att susa iväg ett par timmar.



Jag får se vad som sker imorgon.

Nu vet jag att sängen ropar på mig så

jag skyndar mig innan JB tar beslag på

min enormt sköna kudde...



Godnatt sötkorvar !

Av Michael - 6 juli 2010 22:25







Den som inget har ska tydligen inget få heller.

Satt med säker vinst 1-3 till Holland och 2-3 minuter kvar

så reducerar Uruguay och matchen slutar 2-3

vilket i sig var bra men jag förlorade pengar...


BAJS !



Bara att gå vidare och inse att man

som sagt inte ska spela utan stoppa pengarna

i kassaskåpet och spara till nästa sommar

då jag SKA till Bomstad till vilket pris som helst...



Annars har dagen varit otroligt stillsam.

Middag hos mina föräldrar och sen bara slappat och vilat min

värkande stela kropp och nu mår den bra igen.




Nu ska jag bara ut med hunden.

Sms:a barnen och önska dom godnatt

sen krypa ner under täcket och sova ut...



Önskar alla som läser en underbar god natt.

Hoppas våra vägar möts imorgon...



Kram...

Av Michael - 6 juli 2010 12:07






Jag vaknade flera gånger imorse.

Första gången redan halv 5 och redan då

började jag märkligt nog kolla mobilen

efter sms som skulle förkunna att

jag skulle inställa mig på jobbet.



Vaknade sen till varannan timma oroligt men

inget ännu så snart kanske man kan slappna av.

Situationen i sig är inget fel på men man vill ju vila upp kroppen

och knoppen med för den delen.



Om man kanske skulle bekanta sig med diskmaskinen

en stund och ja t.o.m säga hej till disktrasan.

Skönt att göra det i sin egna takt utan stress

och yttre omständigheter...



Ciao !

Av Michael - 5 juli 2010 20:42







Att jag blir ledig imorgon och slipper åka in

för att jobba... (Håll tummarna)



Började jobbet med att dammsuga en ½ timme.

Sen klockan 9 kom en gigantisk container med lastbil.

Tog oss 3 timmar att tömma den på tyger och nu

värker hela överkroppen och armar konstant.



Kommer somna så fruktansvärt snabbt inatt.

Somnar nog före natten med gissar jag.

När man lyft så mycket som vi alla gjorde

känns det som man var en reumatiker.

Kan inte riktigt knyta ihop händerna eftersom man är så stel.



Känner att jag behöver en skön sovmorgon sen

bara vara hemma och känna friden...

Men jag vågar inte ropa hej ännu utan tar denna

dagen först sen får jag se hur det går imorgon...



Ciao !

Av Michael - 4 juli 2010 22:55







Tror man varje gång.



Men nu har jag packat klart sonens väska

medans jag hoppas att dottern har fixat sin.

Imorgon lämnar dom mig och kommer hem på

fredag igen så nu kommer jag att jaga

demoner i en hel vecka.



Visst kommer jag  jobba mer eller mindre

varje dag men nätterna kommer bli väldigt tysta.

Man kommer sakna ljudet av ungar som ska

småbråka med varandra och sonens tv som skriker på nätterna.

Han gillar inte att somna till tystnad så vi får gå upp

som oftast och stänga av tv:n när han somnat.



Jaja...

En dag i taget sen får man bara hoppas att veckan

går riktigt snorfort så dom kan komma hem igen.

Sambon kommer hem på lördag kväll sen får

vi hoppas att hennes reser stillar sig ett tag framöver...



Men nu blir det sängen !


- Sov Gott -

Av Michael - 4 juli 2010 09:21








Fan också...



Kunde väl ha väntat lite längre fram på dagen.

Har tvätt ute som ja nu måste släpa in för att de ska hinna torka.

Har massa tvätt som ska tvättas så ungarna har rena

kläder med sig när dom ska till stugen imorgon

men sin mormor & morfar...



Vaknade på tok för tidigt och nu sitter man

här och njuter av den svala luften smått

toktrött men det får fungera ändå även om de går segt...



Ska nog peta i mig några rostade mackor

sen ta mig en promenad med Leo.

Tror han skulle vilja doppa tassarna lite idag

så vi går nog ner till vattnet så han får bada...



Vad ska ni hitta på idag ?

Av Michael - 3 juli 2010 14:49







Vidriga värme...



Vi har +33,3 i skuggan utomhus.

Vi har +30,3 inomhus...



Känns som man bor i en pizzaugn just nu.

Kunde varit mycker mer behagligare anser jag.

Men ni som älskar det kan jag bara gratulera...



Jag duchar så länge !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards