•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 2 september 2018

Av Michael - 2 september 2018 20:03




Kunde egentligen hänt vilken

bilmodell som helst men nu drabbade det vår.

 

 

Hade varit på fotbollsmatch med lånad tid

känns det som i efterhand. Trodde att ljudet vi hörde fram

var att bromesn låg i men ack så fel jag hade.

 

 

Efter matchen skulle vi till Vänersborg

för att lämna ungdomar som skulle på Bio.

Kom inte hela vägen för framdäcket exploderade och vi

fick snällt stanna vid sidan om.

 

 

Idioter till bilister tutade (trots varningstriangel) och körde förbi i fruktansvärd hastighet. Värst var lastbilarna så när jag låg och hissade upp bilen fick Isabell hålla vakt....

 

 

Till slut kom min dotter & svärson till undsättning.

Han (svärsonen) hade tömt hela verkstaden och vi fick bytt

till reservdäck. Anledning till punkteringen vilket man inte kunde se förrän däcket tagits bort var att fjädringen gått av fram och skar hål på insidan däcket.

 

 

Trodde det skulle lösa sig om jag fick undan

den vassa delen så vi kunde komma hem men det sket sig grovt. Fick ringa bärgningsbil och få den till verkstad och där får den nog stå tills vi har råd.

 

 

Strandade på landet!

Av Michael - 2 september 2018 12:26



Alla har vi något som vi

helst ville ha ogjort eller vill ha

botgörelse för innan man lämnar jordelivet.

 

 

Själv har jag massor att be om ursäkt för.

Har gjort saker som inte anses kanske som kriminellt

men jag vet att min mor inte skulle accepterat så

kanske bra hon aldrig fick veta.

 

 

Men vare sig man är religiös eller inte

så vill iaf jag veta att när jag stiger in genom 

pärleporten att någon kan lägga ett gott ord för mig.

Nu har jag fått chansen och den kommer jag att förvalta med största ÄRA...

 

 

Idag är det dock fotboll på schemat.

Isabells son Danne ska spela match så det är passande med strålande klarblå himmel idag. Sen ska vi hem och fixa middag medans Danne åker på bio med en kompis.

 

 

Hoppas ni har en underbart skön söndag.

Jag ska göra mitt bästa att njuta av min.

 

 

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards