•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juni 2020

Av Michael - 30 juni 2020 10:30



Sista dagen...

Sista inlägget...

 

För denna månaden, Det är Juli

imorgon och då ska man försöka finna nya

infallsvinklar och tankar att skriva ner.

 

Är så mycket jag skulle vilja ha hunnit med

denna sommaren men det känns inte som vare

sig hälsan eller orken finns. Den senaste tiden verkar

vädret motarbeta mig med.

 

Med regn följer oftast starka vindar som gör

arbetet med husvagnen svårare och loppisdörrarna

blir skeva utav blåsandet. Nu finns de ju ljusglimtar med.

Idag flyttade ankorna in till sitt nya ställe och enligt hustrun

tackade dom och bockade för tillgången till sin damm igen.

 

Kanske inte mycket att sakna mellan skurarna men

nu har vi gjort vår del för att inte få fler avhyvlingar från

hyresvärden. Så länge som man ligger på plussidan där har

man ett tryggare boende.

 

Och där kom regnet igen...

Av Michael - 28 juni 2020 12:00



Med ett så obetydligt avstånd som knappt 9 mil

mellan oss så ses vi på tok för sällan. Hustruns dotter och pojkvän

var här i helgen och det är lika tråkigt när de måste åka hem.

 

MEN när Sandra har handdiskat och sen placerat sakerna

där HON anser de ska vara får vi ett par timmar på oss att söka rätt

och försöka återställa det igen. Nu har jag själv ändrat om i skåpen

mest för att förvirra hustruns son, kommer skylla på dig Sandra ;)

 

Idag har vi tunga svarta moln över oss.

Loppis är stängd tills nästa helg. Att ha öppet tisdag och torsdag var

som att tjudra sig vid en påle och bara gå och beta. Under 5 timmar det

var öppet och trots skyltar kunde det komma som bäst 6 personer.

 

Nu sitter jag inte på plats under tiden men man kan inte åka iväg

utan måste finnas på gården hela tiden. Som tur är har vi en giggantisk

trädgård, höns, kycklingar, hundar, katter OCH husvagnen som pockar

på uppmärksamhet... (ja om man nu ska kalla de TUR) hahaha...

 

Ska samla ihop mig och se om jag kan få med mig frun till RUSTA

så vi kan handla lite färg till inredningen i husvagnen. Sprayfärg funkade

till en del men åtgången var på tok för stor för att det ska vara hållbart.

Vi får återgå till att rolla detaljerna istället och slippa det flammiga

som uppstår.....

 

 

 

 

Av Michael - 27 juni 2020 13:18



Igår firades hustrun med buller och bång

ja faktiskt lite sång fick hon till morgonkaffet.

 

Hon fyllde - - år och jag vill inte utsätta henne

eller mest mig själv (haha) för man ska ju tydligen

inte nämna eller be om en dams ålder.

 

Hon fick en dag endast för henne och det var inte

lätt att få henne släppa taget men väl efter att första ölen intogs

och kockarna lagade mat så såg hon rätt avkopplad ut.

 

OJ ! där kom meddelandet vi längtat efter.

Reservdelen inhandlades för en knapp timma sen och nu 

har Anders fixat den så vi kan ta hem husvagnen igen....

 

Tillbaka till gårdagen...

Vi grillade kyckling, fläsytterfilé, grönsaker, korv och köttbullar

men även halloumi, klyftpotatis. Några timmar efteråt tog vi fram

min hemgjorda jordgubbstårta som försvann fort. Resten av kvällen

spelade ungdomarna Boule och vi låg på dagbädden och småpratade...

 

En helt perfekt dag i mina ögon

och det verkade som jubilaren tyckte detsamma....

 

 

 

Av Michael - 25 juni 2020 17:29


Tisdag kväll slutade sådär.

Kanonvarmt ute med inne låg jag och frös.

Åkte till NÄL på onsdagen för att skära i foten

och när jag kom hem frös jag tio gånger mer.

 

Började ta tempen efter 12 som då hamnade runt

38.3 så jag tog 2 Alvedon men tempen ökade aggressivt

och innan jag ringde 1177 så stod tempen på 39.8 och de rådde

mig att åka in till Jourcentralen.

 

Här kommer det märkliga. I ena örat 37.4 och andra örat 38.

Sänka visade 22 och var inget märkvardigt så vi åkte hem med

rådet att fortsätta ta Alvedon. När jag kom hem åkte termometern in

i munnen direkt som då visade 39.1 Hmmm ???

 

Idag känns det som jag blev påkörd av en lastbil.

Ingen matlust och maten smaklöst så jag avvaktar tills nästa vecka

och det inte blir bättre får jag helt enkelt infinna mig på

akuten (stället som gud glömde) och hoppas de går lika fort

som på Jourcentralen.

 

Så lockande att få doppa sig i poolen men det blir inget

med det tyvärr. Eftersom såren under foten är känsliga för

streptokocker så är ett pooldopp uteslutet. Sen med min trasiga

rygg så kan jag knappast doppa mig med en fot utanför...

 

Får vänta tills frun kommer hem så jag kan ta en svalkande dusch.

Hon är ovärdelig med massa saker och nästan bättre på att

plåstra om foten än på fotvården........

 

Tur man har sina 3 knasbollar som piggar upp.

 

 

Av Michael - 23 juni 2020 19:03



Är allt man känner efter gårdagens 

bekännelse. Att öppna sig sådär är inte min grej.

Var inte många som visste om utan det var de närmaste

vännerna och kanske numera en del ovänner med.

 

När man ofrivilligt fasar ut den medicinen som ska

hålla mig på banan så är det inte mycket som behövs för att

det ska skita sig grovt. Idag mår jag inget vidare och jag accepteras

av min hustru och barn och det styrker mig enormt.

 

Vi går båda genom en tuff tid nu så vi tar en dag i sänder

och hoppas det går vägen. Om jag verkar frånvarande, nedstämd

och kanske en aning taggig så vet ni varför.

 

Imorgon blir det samkväm med fiske och grillat.

Tänkte ta med oss mat och grilla korv. Bäst för mig och Danne är

att hustrun ska ha med sig kaffe så då överlever vi som tur är.

 

Vårat mål blir Oljehamnen och där ska vi vara

några timmar hoppas vi på. Bara regn håller oss därifrån

och kanske inte ens det.

 

Sköt om er...

 

 

Av Michael - 22 juni 2020 19:13



Motgångar är inte min grej.

Vissa saker tar jag mer illa upp över än andra....

 

Just nu gnager något inom mig som jag inte vet

hur jag ska behandla det hela. Men inget är ju som sagt

hugget i sten så vem vet när man kommer göra sig olycklig.

 

Ska jag ge upp Loppisen, kasta in handduken före

någon annan gör det åt mig? Muntliga avtal ska tydligen printas

ner på papper annars är man inte värd ett öre.

 

Så här kommer den bistra sanningen som mina barn

inte vill bli påminda av igen. Jag har kommit till den gränsen

jag aldrig ville komma.

 

VARFÖR är jag sjuk, varför är jag sjukpensionär ???

2012 tog jag beslutet att mina barn skulle aldrig mer lida för

min ilska, min vrede, min starka avsky för att jag fanns till. 

För att dom skulle få ett bättre liv ville jag ta livet av mig.

Jag gjorde mer försök än jag ville medge och allt... (andas)

 

Jag var på en så mörk plats jag någonsin kunde vara.

Jag fick till slut med övertalning uppsöka psykologisk hjälp.

Min barndom, mitt liv gick igenom veckor, månader av utredning

och till slut kom man fgram till svaret.

 

ADHD & Personlighetsstörning som nu medicineras med

Citalopram 40mg. Kommer vissa dagar som är djupa men inte

självmordsbenägna längre. Kommer aldrig med vare sig ord eller handlingar

kunna säga förlåt till mina barn tillräckligt många gånger

utan att känna mig urusel...

 

Jag...

Ähh jag klarar inte mer just nu.

Tack för att ni lyssnat!

 

Ta hand om er, alla är inte starka även om de verkar så på utsidan.

Tänk dig för innan du dömmer någon annan...

 

Kram

 

 

 

 

 

Av Michael - 21 juni 2020 10:02


Men dom grusades av regnet...

Loppisen skulle utökas (utanför) men eftersom

ett lågtryck dragit in över oss får vi nog skjuta på det

tills nästa värmebölja.

 

Imorgon kommer fruns son som ska bo här sina 2 veckor

så hon ska sanera hela huset och gästrummet. Nästa helg

ska hon firas på sin - - års dag ;)

 

På tisdag är det Loppis igen.

Varit skönt med ett litet uppehåll där vi fått nya

infallsvinklar och idéer som ska förverkligas.

 

Jag hoppas verkligen att lagret räcker till innan

säsongen tar slut. Säljer vi i denna farten vilket är

enormt roligt så tar nog säsongen slut tyvärr.

 

Har du saker, inredning, husgeråd eller möbler

att skänka ska du inte tveka på att höra av dig...

Vi får lägga ut en ny FB reklam och be om påfyllning...

 

Ha en skön söndag !

 

       

 

 

Av Michael - 20 juni 2020 17:16



På en fantastisk gårdag...

 

Gjorde inget speciellt på förmiddagen förutom

lite "nödvändig" shopping sen slappade frun i solstolen

innan vi började med maten.

 

Grillade kött, kcklingspett, prinskorv & köttbullar på spett.

Matjesill, färsk potatis ja det var en festmåltid som hette duga.

Dock inga jordgubbar...

 

Ja inte förrän sent på kvällen efter att frun fick vrida om

armen på mig för att locka med mig på Midsommarfiske till sköna

toner från andra sidan vattnet där det spelades Sven-Ingvars till hustruns

förtret som bad böner om att de skulle byta musik...

 

Fick med oss några hyfsade abborrar hem

som efter ett saltbad ska stekas och avnjutas. Fick nog 10-15 tusenbröder

innan jag gick en aning djupare och fick upp matfisken.

 

Avslutade kvällen med glass och jordgubbar på altanen

innan vi kröp ner och somnade gott. 

 

Oväder hänger i luften idag så jag får se om frun kan

tvinga ut mig på en ny liten fisketur eller om hon måste kedja

mig i vad hon kallar "Cow-Catcher" så vi får se hur detta slutar.

Avvaktar kaffet sen drar vi ut och gräver mask i fruns magiska-mask-täckodling...

 

(Som hon njuter av att höra, läsa dessa orden)

Puss min Älskling

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards