•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 4 november 2009

Av Michael - 4 november 2009 21:44





Känner hur rösten försvinner mer och mer medans näsan

bara rinner hela tiden. Hoppas verkligen att jag inte blir sjuk nu för jag har inte tid eller råd

för detta tramset.


Idag gjorde jag något enastående som inte har skett sen mitten av 70-talet.

Jag bar MÖSSA !!!

Var ju svinkallt ute och jag vill inte lägga till en öroninflammation på detta så MÖSSAN åkte på.

Tänker inte fota och skrämma er med detta utan ni får försöka se det framför er helt enkelt...


Ska snart kasta mig i säng för trots att inget har gjorts här hemma mer än diskat så är jag helt slut.

Kroppen svarar inte alls idag och kanske har det med förkylningen att göra.

Ska bara invänta äggen på spisen sen ska jag göra äggmackor och efter det krypa ner i sängen

och avundas "Emma-Pemma" som har läst nya Amelia Jultidningen före mig... Skrikandes


Godnatt med er alla och sov gott... ( psst... nästan 100 )



Av Michael - 4 november 2009 17:26






In på Panduros hemsida och se vad som kan finnas där...

Deras julsaker kan man stirra sig blind på och man är nästan det efter alla timmar.


Någon som vill följa med ? ;o)

Av Michael - 4 november 2009 15:53






...som följer är !


Ska laga mat, åker till affären för att handla.

Kollar inte innan jag åker utan kommer hem igen, sätter på vatten, kokar

upp riset och ska börja med currysåsen...


VA F-N JA HAR INGEN CURRYSÅS !!!


KATASTROFEN...

är ett faktum och jag inser hur torrt detta kommer bli.

Men nu när riset är klart inser jag att tomater och majs gör det hela

mycket enklare och nu ska jag äta och bli mätt.


Hoppas jag inte skrämde upp er för mycket....


Kram "Cliffhanger" ;o)

Av Michael - 4 november 2009 15:31






VET INTE HUR JAG SKA KLARA AV DETTA...


( ...fortsättning följer )

Av Michael - 4 november 2009 15:00





Snöfall nyss...


Kom ut från Netto och det första som slog mig förutom kölden

var några få enstaka snöflingor som kämpade sig ner mot marken...


Sonen som längtat efter snön är det ingen idé att säga till ännu för

då blir han bara besviken när den inte lägger sig på marken.

Bäst att bara se vad som sker sen får vi hoppas att det kommer några fler flingor

än dom 15 som ramla ner över mig...


Nu blir det middag !

Av Michael - 4 november 2009 14:02






Börja fundera på middag kanske...

Har 3 stora bitar med kycklingfiléer i kylskåpet som jag funderar

på att tärna sen koka lite ris och sen göra currysås till.


Barnen ville INTE ha kyckling utan Pan Pizza dög verkligen bra för deras del

idag var det bestämt. Och eftersom jag inte orkade kycklingen igår tar jag resten

idag för sådan god mat ska man inte kasta bort...



Fast jag kanske ska vänta hem ungarna först sen kan jag börja

med maten och äta tillsammans med dem.



Vad ska ni äta för gott idag ?



Av Michael - 4 november 2009 11:44






Sambon ville inte heller gå ut i detta skitväder så vi stannade inne.

Nackdelen var att vi kom inte iväg för att köpa stol heller eftersom ingen av oss

orkade lämna lägenheten alls...


Fast å andra sidan har ingen av oss en aning om vart vi skulle åka för att köpa en som

passar våran standard så nu ska vi söka tills vi finner rätt stol till bra pris.

 


skänker en tanke till alla som vantrivs på jobbet och som vill hem och krypa

upp i soffan med en bra film, god bok eller bara någon att krama om...


Kram till er alla




 

Av Michael - 4 november 2009 09:04





Jag vill inte alls bege mig ut i detta

kalla hemska väder för att byta till vinterdäck...


Men å andra sidan vill jag varken ha mig eller familjen

i diket för att vi inget bra halkskydd har på bilen...


*suck*

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards