•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 7 november 2022

Av Michael - 7 november 2022 21:34



Hela 117 kikade in men inte en enda ville

dela med sig av sina jultraditioner tyvärr.


Är väldigt glad för att jag fortsatt har över 100

besökare varje dag men roligare om man ville skriva en kommentar.

Man behöver inte lämna sin mail, förnamn sen koden är allt...


Sjukhusbesöket gick bra och varje gång så lovordas

foten till himmelska höjder så kanske den läker som den ska.

Har gått från en sårhåla på 5 cm till knappt 2 nu så det känns verkligen bra.


Snubblade över ett hemskt grinigt humör ikväll så

jag ska tacka för mig och läsa innan jag sluter mina blå.

Hoppas det är borta under morgondagen


Sköt om er

Av Michael - 7 november 2022 10:04



Berättade ju i förra inlägget om hur jag ville ha min

jul och visst har vi alla olika traditioner om hur vi firar just julen.


Hur ser dina traditioner ut?

Hur skiljer dom sig från nu och när du växte upp?

Ordet är fritt och jag hoppas att så många som möjligt vill

skriva om sina traditioner...


Om jag talar för mitt liv så skiljer det sig enormt

från det att jag växte upp och i nutid.

När man var barn skulle granen kläs dagen innan och julskinkan

gjorde mamma på kvällen före så man han få sig en skinkmacka

innan man skulle försöka somna...


Sen blev det en helt annan femma när man skaffade familj.

Ibland kom de gamla in men man skapade nya också vissa år. Min son ville

oftast lägga sig tidigt för då kom julafton tidigare trodde han.

Han var först ner för trappan och fick se klappar under granen och rusade upp

till sin storasyster för att förkunna att TOMTEN hade varit hos dom och lämnat paket.


DÅ var det minsann inte svårt att få henne upp ur sängen

som nu, nu får hon tvinga sig att gå och lägga sig gissar jag för hon är

så uppspelt, har fullt upp med att pynta, slå in klappar och troligen spelar

hon Bingolotto med familjen...


Så nu bästa läsare ska jag

till ännu en studie-omläggning så skriiiiiiiv är ni snälla :)

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards