•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 19 november 2022

Av Michael - 19 november 2022 13:38



Om ni finner stavfel beror det på att jag

numera skriver med lovikkavantar.


16.3 grader är inhumant även på dessa breddgrader

och inte blir det bättre av att min dotter förtäljer att hon

hade 23 i sin lägenhet vilket jag påpekade...


Insåg precis om tempen sjunker en smula mer kan vi spola

is i sovrummet. Dottern var välvillig att värma upp sin gamla pappa

genom att låna ut sin mini kamin på el och ja, kanske det vore en lösning.


Försöker intala min älskade, förståndiga hustru att

inse hur ont det gör i mina frusna leder och skickade en kamin från JULA

som en önskan. Endast 349:- för att försöka tina upp mitt frusna blod.


Dubbla byxor, 3 tröjor och ja faktiskt en tjock underbar

mössa som skulle göra flera gröna av avund förutom Tobbe då förstås.


  Ja sen lägg till "Lovikkavantarna" på det så ser jag ut som

en gigantisk eskimå och kan faktiskt skratta i eländet. Kan förstå hur de som lever

med fibro mår i regn och kyla. Nu varnas man för snöfall så då ska jag och hustrun

rulla snögubbar i vardagsrummet sen göra snöänglar i sängen.


Livet är underbart när det INTE är bart.



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards