•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 21 juli 2022

Av Michael - 21 juli 2022 12:41



Ja efter en vecka med nästan regn varje

dag i Junsele så var denna chock värme vi kom

hem till en aning för mycket för mig.


Ni som följer mig på Facebook har sett

våra fångster och en del naturbilder.

Fotade inte i närheten av de jag gjorde första

gången jag var där och det är lite skamligt.


Ser tillbaka och inser att vi fick stora fina abborrar

(Obbarn) 3 gäddor och själv tog jag personbästa med hela

24 abborrar på en dag varav 23 släpptes tillbaka.


Vi fick god mat, spelades en hel del på kvällarna

och träffa släkten igen är inte alls dumt. Träffade

även hustruns 2 alerta kusiner på runt 80-snåret och fick

gott att stoppa i oss innan hemresan.


Väl hemma (tisdags) packade vi ur bilen snabbt

tog mig några iskalla (Pepsi Max) och sen somnade vi 

utmattade och vaknade till extrem hetta.


Eftersom min fot inte gillar värmen har jag snällt

utan protester stannat inne för när det är lika varmt

inne som ute söker man sig till en mörk undangömd plats

med mera syre.


Igår satt vi ute till efter 23 och spelade spel.

Hustruns son hade tydligen saknat fotbollen för efter träning

17-18.30 fortsatte dom till efter 23 att spela vidare så idag

är han och hustrun på stranden och vilar upp sig.


Kommer dröja innan maten tillagas idag

för vem vill stå vid ugnen och storkna i värmen ?

Nää de får vänta ett tag faktiskt.


Hoppas ni har en skön stund i värmen ni som

dyrkar den. Ni andra får söka skydd så bäst det går.



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards