•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 27 juli 2022

Av Michael - 27 juli 2022 15:42



Glömde av...

Planerade en sak men det gick som det gick.


När jag väl rullat ner för broa

så insåg jag efter Byrackan att jag inget leg hade med mig

och kanske borde jag kollat det INNAN men ICKE då.


Ligger tryggt förvarat i hustruns plånbok.

Fick snällt trampa upp igen utan mediciner, lämna

in hundgodiset sen cykla vidare för att hämta

mina nya palettblad. Precis kollat upp namnet och tror 

ganska säkert att den heter Premium Sun Lime Delight.


Kan säga direkt att namna en stickling är inte enkelt

så jag får hålla mig till tåls och se om de överlever

och blir lika ståtliga som alla bilder man googlat fram.


Lite äpple sen googla vidare.....


Av Michael - 27 juli 2022 10:32



Så länge som man ligger still

märker man inget. MEN när du reser dig upp

för att gå till toaletten är en helt annan sak.


Man känner sig en smula full.

Ja jag kan ju bara gissa hur det känns

men huvudet snurrar, lätt illamående och ostadig

på benen låter som något jag hört, läst om människors

baksmälla.


Kastar i mig mackor och vips är jag med på

banan igen och orkar ta ut hundarna. Bara insulinet

kvar innan jag kan cykla ner till Byrackans Zoo och även

hämta upp mina mediciner på "hjärtat" sen dra mig

upp för bron igen.


Kan lova att efter den korta resan

är min kropp helt slut. Träningsvärk efter 20 minuters

cyklande är ett tecken på att min fysik är körd

ner under mossan.


På min "quest" gällande Palettblad så har jag

lyckats rätt bra. Har 2 gåvor i vatten, en egen som redan

efter 4 dagar fått rötter sen köpte jag 2 igår för 50:- vilket

jag är väldigt nöjd med. Skall även få ett eller flera skott

av en Facebook vän som jag verkligen hoppas på.


Sen ska jag försöka namnge alla så jag vet

vad jag har och vad jag kan lägga till på önskelistan.

Blir kul med lite färger här hemma.


Men nu ska jag bekänna färg och cykla

neeeeeeeeeer...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards