•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 23 augusti 2022

Av Michael - 23 augusti 2022 16:01



Ja hur ska jag börja egentligen?

Vi tar väl det från start som så många

andra berättelser gör.


Slå er ner med en kopp kaffe, te eller vin

ja va fan ta en öl också om du hellre vill det.


Måndag förra veckan var jag kanske ute på

vift i ungefär 10-15 minuter varav 4 sekunder

i slutet bestod av amazon regn.


Bytte kläder direkt men var ändå några timmar 

senare febrig och hemsk frossa. 39.6 visade den dagen

och det fortsatte tisdag (39.9) onsdag (39.7) torsdag (39.4)

men även med ett nytt inslag av kräkningar Tors, fredag, lördag.


Torsdag kl.17 åkte vi till Källstorp (Jourcentral) där

det förkunnades att jag hade en sänka på 165

jag fick en klapp på axeln och på vägen hem hämtade vi ut 

Dalacin 300mg.


På lördagen fick jag in till akutmottagningen

eftersom jag kräkts 2 ggr och ville råda bot på detta.

Det togs blododling, slapp läggas in om jag lovade att

följa upp detta på Diabetesmottagningen vilket jag lovade.


På söndag kväll upptäcktes en blåsa under foten

som va fylld mer var. Den brast sen under måndagen och jag bokade

tid direkt till fotvården. Kom in imorse och såret rengjordes

och sen skulle väl allt vara färdigt trodde jag.


Jag blev uppmanad att komma åter 13:15 för att

träffa fotteamet där 3 läkare och OTA ingick. Det visade sig att

infektionen denna gång satts sig i skelettet så först ner till

OTA för nya sulor sen vidare till röntgen.


Tror ni sen det var bra där ?

Inte då, hann väl knappt komma på bussen

förrän de ringde från röntgen där deras läkare

förkunnade att fler foton måste tas så jag ska tillbaka

igen imorgon för att komplettera.


NU är jag väl hemma, slut i kroppen, trött i knoppen

och lätt hungrig. Min sänka har vandrat från 165, 120, 46 så

nu ska jag vandra 3 månader med antibiotika och så hoppas

jag att det kan återgå till normalt igen va det nu

kan innebära för en så som mig...


Tack för att ni orkat med hela

vägen hit........

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards