•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 30 augusti 2022

Av Michael - 30 augusti 2022 14:51



Ja man kan ju verkligen undra.

Jag har råkat ut för mycket i mitt liv men

inget så märkligt som beteendet på Instagram.


Jag får PM nästan varje dag från unga, singlar, okunniga

tjejer som ej är förmögna att fatta vad man säger åt dom.

En del känns som robotar, en del använder sig av google translate

och en del använder inte skallen alls.


Dom hoppas och tror att man själv inte är kunniga

och fattar vad dom vill men jag må vara dum men inte

helt tom mellan öronen. Ibland ska man besöka deras sida,

ibland vill de att man ska satsa på bitcoin och använder

smekfulla ord som den sen tror ska få någon på kroken.


Visar dom alltid för frugan och vi skrattar åt

det varje gång. Har fått människor som skriver "i love you"

och jag svarar "ask my wife" och dom orden verkar de inte

fatta alls utan fortsätter så man undrar hur deras

språkkunskaper är egentligen.


Den senaste kom idag och till 98% så börjar alla

med Hey, Hello, How u doin, Whats up... Redan där tappar jag intresset

och börjar jävlas med dom BIG TIME.

Om de kunde börja med att gilla bilderna man lägger ut

och kanske skriva en rolig kommentar uppskattar jag mer

men de börjar med PM bevisar att dom struntar fullständigt

i bilderna och har en annan agenda tyvärr.


Avslutar oftast med "leave me alone, try Tinder, get som one younger"

men då bedyrar dom att de inte är ute efter en "hook up" så

varför prata med en som jag skrev idag "old dude thats hapily married"

går utanför mitt förstånd.


Återkommer.....

Av Michael - 30 augusti 2022 12:27



Ljuden jag hör runtom mig just

nu är plågsamma.


Plågsamma på så sätt att jag påminns

om vad jag haft men inte längre har.

En VERKSTAD där man kan pilla med sina verktyg

som man längre inte har kvar.


När vi lämnade gården fick jag sälja av alla

roliga leksaker som kvinnor skulle kalla det.

Ljudet av dessa leksaker hör jag nu och jag

blir en smula sentimental...


Vet inte ens om jag skulle kunna göra

något konstruktivt med dom men mest saknar

jag nog kompressorn och spikpistolen.

Alla roliga saker jag gjorde med gratis material

fick både kropp och knopp i harmoni och det saknar jag.


Kanske en dag får jag råd och plats med detta igen

men det är inget jag tror på just nu.

Lämnade en önskelista till frun inför min kommande 55 års dag.

Fanns endast en sak jag VILL göra och det är att få

åka till Göteborg och prova på att skjuta på skjutbana.


Ser så enkelt ut på film eller dokumentärer

man det rekylen är jag en smula rädd för. Vem vet om det kommer

ske, vet dock att det finns omedvetet på min "Bucket list"

någonstans i bakhuvudet så jag håller tummarna.


Nää... slutar drömma

och återgår till att se på Tuna fishing istället.

Förresten, på tal om fishing så tror jag att jag

blir "phished up" på Instagram igen. Händer oftare

men denna gubbe luras inte så lätt. berättar mer sen.....



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards