•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 6 maj 2023

Av Michael - 6 maj 2023 15:44



Fast enda bytet vi gjort...

 

Är att flytta ut skrivbordet från sovrummet.

MER luft i sovrummet och större yta att röra sig på.

Sen att kunna flytta ut musiken i vardagsrum/hall gör att

musiken sprids bättre och man hör när man lagar mat och diskar...

 

"Dunk-dunk-dunk-dunk" <--- Nej inte dunk mot sänggaveln som någon

trodde för många år sen...

 

 

Man kan inte skräpa ner det nu för alla ser det

så det är bäst att jag sköter mig annars får jag bannor.

Vi är mer närvarande och kan prata med varandra utan att skrika

så vi är båda nöjda.

 

Kanske inte lika nöjd med stolen men det finns tid att vinka på

så den ska bytas ut när rätt stol kommer. Söker en gammal stol, jag kallar

den för advokatsstol men den har säkert annat namn.

 

 

Denna passar bättre till skrivbordet men dom kostar

en hemskans massa pengar så jag hoppas kunna kommer

över en till ett förmånligt pris.

 

Jag tillverkade en utav 2 olika stolar men den höll inte

samman sen var hjulen helt fel tyvärr så den åkte på tippen.

Bättre med original än en massa hopplock för det håller bättre

förhoppningsvis....

 

Nää dags att kissa hundar, laga middag och mysa ner oss i soffan

och kolla film.

 

Kvällens film i soffan blir: The Pope's Exorcist

Av Michael - 6 maj 2023 10:05



Ja om sagan hette Frost.

 

När man vaknar upp klockan 7 för jag glömt stänga av förra veckans

larm och ser att tempen en timma senare står på +1 då är man

inte stursk kan jag lova. Men hustrun kliver i sina sandaler

utan strumpor för att sen gå ut på altanen och botaniserar.

 

Hon förkunnade att många av våra perenna växter

hade vikt hädan under vintern. Massa vatten som sen frös till

gjorde ingen växt någon glädje tyvärr.

 

Blir till att börja om från början med nya plantor

men med kanske lite andra färger för ombytes skull.

Nu 2 timmar senare har tempen rest sig till hela +4 så det blir

inga långa promenader för min rygg.

 

Får ta och lägga lite tid till att googla upp

lite nytt för året. Jag har mindre yta i år på altanen men 

en gigantisk kruka till framsidan och sen kommer tomater bli

mitt skötebarn. Funderar på en ampeltomat faktiskt. Sen ska vi såklart

ha våra cocktailtomater och jordgubbar....

 

Vad ska du ha i sommar ?

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards