•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 16 maj 2023

Av Michael - 16 maj 2023 17:39



Kanske va lika bra att foten sa ifrån.

Tänk er själva att med trasig fot kunna gå runt 10 minuter

med 2 kvinnor, dessutom mor och dotter på H&M...

 

Kan lova att det tar inga 10 minuter.

Man kan tycka det men så är inte verkligheten tyvärr.

Jag hade troligen tröttnat utan fotbesvär efter 5-10 minuter sen suttit

och huttrat i bilen ett par timmar.

 

Hade sen fått kastat i ansiktet

- Skyll dig själv...

Så ja jag stannade hellre hemma och avnjöt en bit baguette

med skagenröra istället.

 

Grymtade till när hustrun köpte va jag trodde var fel skagenröra

jämfört med den jag själv köpte förra veckan men denna smakade

utsökt med hemodlad sallad och tomater.

 

Måste få säga att LIDL överraskar mer och mer.

Billigare mat och kanske inte håller samma sortiment hela tiden

och det kan jag störa mig på en aning. Ena veckan finns varan sen nästa

så finns det inte alls. Men annars så handlar vi oftare där och jag vill

känna och tro att vi sparar pengar.

 

Har du en favoritbutik ?

Av Michael - 16 maj 2023 15:49




Vi har idag gästats utav en känd (för oss)

skribent från Bohuslänningen.

 

Vi har visat oss på vår bästa sida genom att

vara tysta, lugna och bjudit på lunch, fika och sen

fått höra om brott, straff samt nya vandringsleder i Uddevalla.

 

Det har även pratats om semester, dyra spegelvända

små men dyra insatslägenheter (ja faktiskt mindre än våran) i 

Majorna som ska stå klara december 2024.

 

Snart inväntas vi att åka mot Överby och där

"kanske" kunna hämta skribentens bil som stått på service

hela dagen hos Hedin Bil.

 

Hustrun vill handla för presentkort och jag middag.

Ska nog göra spagetti med köttfärssås idag för det är jag sugen på.

 

Har även hunnit med att fått min fot slipad och täljd

efter 3 veckors uppehåll så fick skalpellen bekänna färg. Det förkunnades

att jag i framtiden skall var 14:e dag gå på fotvård hos ordinarie sen var

14:e dag nere i stan. Kommer ta mig 10 minuter med cykel

eller 20 minuter med apostlahästarna.

 

Har ni haft en bra start på veckan ?

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards