•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 8 maj 2023

Av Michael - 8 maj 2023 19:03



Ja typ så lät det i mitt huvud

men egentligen så sa hon

- Skriv en lista på det du gillar så får jag se sen.

 

Sagt och gjort så skrev jag en lista:

 

  • Rosenstav.
  • Stjärnöga.
  • Sommarljus.
  • Fritillaria.

Men sen skenade jag iväg.

Jag har ju min STORA kruka med Aklejor som jag gärna

vill/önskar fylla på och då blev det:

 

  • Gul Akleja. (Yellow Queen)
  • Röd Akleja.
  • Vit Akleja. (Nivea)

Aklejor har varit en favorit sen hur många år som helst

och jag hade en stor samling på gården men fått begränsa mig nu till en

större kruka. Sen så självsår dom sig utan dess like så man få nog gallra

efter ett tag skulle jag gissa på.

 

Av mina goda vänner fick jag förslaget Kaktus & Hängbjörk

så deras planteringar vill jag aldrig beskåda (hahaha)

 

Vad planterar du sommartid ?

Av Michael - 8 maj 2023 11:50



Jag kan ofta sväva iväg och göra

tvärtemot vad jag säger.

 

Nyss så lämnade jag vad som skulle varit EN fråga

till hustrun men som snabbt sket sig och jag som sagt svävade iväg.

Har inte fått svar ännu men jag började med...

 

- Dagens fråga: Har du denna - Eukalyptusvide?

Där skulle jag stannat men jag fortsatte...

- Eller Oleander...

- Kan man ha en Magnolia i krukan?

- Bambu...

- Alunrot...

Avslutade frågestunden med ett förkunnade att det blev visst

mer än en fråga.

 

Till saken hör att jag fick en stor kruka av hustrun som ska stå

på framsidan inbjudande så nu försöker jag se vad jag ska fylla krukan 

med och vad som kan passa i den.

 

Allt passar enligt mig men det finns andra faktorer man bör

tänka på och tänka är inte alltid min starka sida.

Man ska tänka på läge, sol eller skugga, vind eller stillastående...

 

Denna krukan ska stå nedanför trappan med både

gång och biltrafik relativt nära så man får som sagt "tänka sig för"

innan man gör sitt val. MAN kan.....

 

Skönt väder idag igen och jag kunde rasta hundarna i shorts

och det har man inte haft ofta. Hundarna ligger ute i solskenet på

altanen och lapar sol och här sitter jag och kan inget bättre komma på.

 

Vad gör DU denna måndag?

Solar, jobbar, petar naveln ?

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards