•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juni 2009

Av Michael - 18 juni 2009 21:45





Har jag tilldelats...

Nettan ansåg min blogg vara charmig och det kan man ju inte göra annat än att tacka och tilldela andra vänner.


Ta åt er och dela med er alla i min länklista för ni är speciella var och en glöm aldrig detta...


Tänker lite extra på...



Eller ja ALLA i länklistan som sagt är VÄL VÄRDA denna AWARD...

Kram på er alla och ha en skön och underbar Midsommar.






Av Michael - 18 juni 2009 07:48




Jag har utanför just nu...

Ska cykla till jobbet om typ 30-40 minuter och himlen har öppnat sig.

Kommer ju inte kunna rensa upp på utegården idag i detta skitväder för då kommer jag ligga i sjuksängen hela midsommar.


Men jag får väl snällt ta på mig regnkläderna och se glad ut antar jag.

Kanske kan få sambon att köra mig för hon ska upp nu klockan 8 sen åka till Götsäter runt 9...


- Ska jag köra dig idag...

Kom det precis från sovrummet. YES YES YES YES !!!

Jag slipper cykla i detta eländiga skitväder och det i sig höjer moralen.


Dags för frukost sen iväg.

Hörs av senare ikväll, ni som inte är hemma då önskar jag en...


. . . . TREVLIG MIDSOMMAR . . . .


Av Michael - 17 juni 2009 22:54



BESÖK MIN HEMSIDA

OCH KLICKA PÅ

GOOGLE LÄNKARNA


SNÄÄÄÄLLAAAAAAAAAA


- - - > BRODERIDESIGN < - - -



 

Av Michael - 17 juni 2009 21:17




Till Bomstad denna sommar med...

Träffa kompisarna, sola, bada, äta gott och dricka förekommer med men vem bryr sig. Vi har skitkul en helg men denna gången vet jag inte om jag har råd. Sen dessutom så vet jag inte om jag får jobb eller inte.


Blir kostsamt och jag önskar jag hade en liten buffert att plocka av men inte ens det har jag. Försöker sälja mina Harley Davidson märken på Tradera men det går segt just nu. Får försöka med annat och se om jag kan få ihop något innan den 11-12:e Juli...


Önskar man hade en okänd som donerade lite pengar i smyg så man fick 2 dagars semester detta året. 1500:- någon som kan undvara ???

Att det ska vara så odrägligt liv man lever där man inte kan roa sig eller göra något kul med vänner eller familj...


Av Michael - 17 juni 2009 19:02




Och vad sker när jag kommer hem...?

Jo min goda mor frågar en trött utmattad son som slitit ont hela dagen om han kanske var hungrig och vad svarar man på det när mamma har lagat till potatis med pannbiff och sin härliga sås... ?


Man slevar ner maten tacksamt i en plastbytta sen traskar man glad hem och slevar i sig allt på 15 minuter ungefär och nu sitter jag här underbart mätt och belåten och mår hyfsat bra förutom värken i höften...


Har haft fullt upp på jobbet från början till start. Gick lite segt i början men jag drog igång startmotorn dom sista timmarna och fick gjort det som skulle göras som tur var. Imorgon blir det skitjobb och jag hoppas det blir uppehåll under tiden. Ska städa ute på bakgården där det står gammalt skräp och grannbutiken (Almhages Blommor) har sagt ifrån så nu blir det vi som ska rensa upp och göra snyggt... ( Tomten th the rescue )


Nej nu får jag göra en bloggresa... Ciao !

( ses i en blogg nära dig )




 

Av Michael - 16 juni 2009 21:32




Skulle hjälpa till med matlagningen.

Kanske skulle varit mer uppmärksam och försökt få med mig höften också.

Gick inte som jag ville utan jag föll som en fura rakt ner i golvet eftersom jag skulle ta mig över dammsugaren...


Slog i höften och handleden och den ömmar nog mest just nu. Känner mig lite idiotisk för jag borde ha lärt mig efter alla år att undvika att gå för nära dammsugaren när jag har bråttom...


Nu ska jag snart krypa ner och vila min sargade kropp. Vem vet jag kanske hinner före JB om jag har tur. Han är så jobbig på kvällarna och ska kasta sitt förbannade "grus i ögera hela tia"


Hoppas ni får sova gott & Drömma sött... Natti Natti



Av Michael - 16 juni 2009 18:44




Är jag mer utmattad än ever.

Har haft full maskin från början till start och har inte haft små fikaraster ens utan hade min 1 timmas lunch som jag iofs avnjöt med 2 arbetskollegor på Pizzeria Rimini där vi satt ute i solen och åt kycklingsallad...


Underbart god sallad och magen ver mer än mätt efteråt.

Efter maten skulle mina arbetskollegor handla nödvändigheter med sig hem och jag passade på att ta en 88:a till efterrätt...


Snart middag här och på menyn står, ja det vet ni ju för jag skrev ju det imorses. Ska verkligen bli gott för det var länge sen och jag hinner inte smälta maten för vi ska sen till LIDL och köpa dricka inför midsommar...


Önskar er en underbar kväll... Återkommer !




Av Michael - 16 juni 2009 07:57




Hinner med en snabbis innan jag ska ut med hunden och sen cykla till jobbet... Ska ingen mat ha med mig idag utan jag ska förära mig med en sallad idag (hoppas jag) om det nu finns i butiken.


Kände att jag tröttnat på pasta med köttbullar, pasta med korv, korv, köttbullar... Ja ni ser den matchande nämnaren i detta va ?

Sen när man kommer hem skulle det tydligen bli stuvade ärtor & morötter med falukorv och potatis och det jublar man åt... :o)


Önskar er alla en underbar dag... Kram


 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards