•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juni 2009

Av Michael - 21 juni 2009 18:01




Fruktsallad...

Orkade inte tillverka en så jag tog mig en persika och ett päron

istället så kanske jag får lite energi i mig så jag orkar hålla mig vaken.

Har inte blivit av att se på Wallander så jag tänkte se den ikväll när sambon kommer hem efter jobbet...



Av Michael - 21 juni 2009 17:48

    ... FRUKTSALLAD ...

Av Michael - 21 juni 2009 15:35




Så nu har man räddat sig själv en dag till.

Maten slank ner och tyvärr var det bara jag och sonen som ville äta för dottern åkte till kompisar istället... *suck*


Men vi får hoppas att hon vill ha senare annars får jag mer med mig i matlådan istället. Skönt att slippa tänka på VAD man ska ha med sig i matlådan för det sparar man tid på och det är guld värt på morgonen...


Sitter nu och funderar på hur jag ska få ihop pengar till MIN resa i Juli om jag kan vill säga.  Har fått ihop drygt 175:- och det räcker typ till tågbiljetten ungefär. Sen ska man ha sängplats, mat, glass... Jag skulle gissa att jag behöver få ihop 1000:- för att kunna få ut något av denna resa...


Jag får helt enkelt jobba mera intensivt på Tradera och jaga kunder

till vår firma. Några tips ?




 


Av Michael - 21 juni 2009 14:44



...Av Ammis...




Vad heter du i mellannamn: Hans-Jörgen

Har du några syskon: Tydligen 2 Halvbröder

Vart går drömresan: Skottland eller Nya Zeeland

Vart går mardrömsresan:  Helvetet

Favoritmat: Grillat & Alla former av kyckling & Fläskfilé

Mat du absolut inte äter: Rotmos, Blodpudding, Brysselkål

Favoritämnet i skolan var: Engelska

Tråkigaste ämnet i skolan var:  Svenska

Vilken hushållssyssla är den tråkigaste: Dammtorka

Skostorlek: 45-46

Nämn 1 skådespelare du gillar:  Adam Sandler

En film alla borde se: Hmmm.. Svårt val där, får suga på den ett tag…

Drömyrket är: Där jag är just nu (Vargöns Järnhandel) Fiske, Verktyg, Trädgård…

Ett yrke jag aldrig skulle kunna ha:  Mentalvård (fixar inte det psykiskt)

Detta irriterar mig: Nyrakad haka… ;)

Detta gör mig glad: Familjen, Hunden, Fiske & FÄRJESTAD !!!

Vilken är din favorit bland Astrid Lindgrens karaktärer:  Emil

 Favoritmotto: ”Tar det imorgon” hahaha…


... JAG UTMANAR...


ALLA I MIN LÄNKLISTA

SÅ SÄG TILL NÄR DU ANTAGIT

MIN UTMANING SÅ FÅR JAG LÄSA

LITE OM JUST DIG



 

 

Av Michael - 21 juni 2009 13:31




Något att äta till middag igen då.

Otroligt svårt varje gång och man har inte fantasin med sig längre känns det som numera. Men det blir till att smyga in i frysen och se vad som erbjuds antar jag sen får det bli va det blir...


Tror jag kör med korv stroganoff med ris idag faktiskt.

Det var ett tag sen det var på tapeten så nu kanske barnen har fått distans mellan gångerna och faktiskt äter upp maten man serverar...


Vad ska ni äta idag ?



Av Michael - 21 juni 2009 10:06




Och jag fick sova till 9.30 ungefär och det anses som godkänt.

Värre är det med sängen som måste bytas ut för jag börjar känna det i ryggen tyvärr så det får läggas till på listan av många önskningar...


Gårdagens firande av svärmor var trevligt. Regnet smattrade ner ett tag och var verkligen öronbedövande för oss som satt under taket på deras solaltan. Sen när maten och tårtan kom fram njöt vi mer av det än av vädret så det jämnade ut sig i slutet...


Tråkiga med att fara hem var ju att de oväder som härjat på kusten tog emot oss längre fram och himlen var svart och hängde över biltaket mer eller mindre...


- - - - - - - - - -


Idag kommer inget speciellt att ske utan sambon ska jobba 14-21 och barnen kommer göra sitt och jag mitt. Hoppas att vädret håller upp så man kan vara ute en stund och pilla lite med växterna och plantera i krukorna kanske. Den som lever får se... Vad ska ni hitta på ?



Av Michael - 20 juni 2009 12:52




Att den tryckande värmen inte var som den skulle.

Hann precis ut med Leo när det lätt började regna och väl inne kom 

första blixten och mullrandet.


Himlen förmörkades och nu strilar regnet ner och värmen sjönk direkt.

Ska in i duschen nu vilket kan kännas onödigt men vill dock va fräsch när man är bortbjuden...


Hörs av ikväll...



 

Av Michael - 20 juni 2009 12:28




Och jag sov till 10:20 idag.

Behövde tydligen sova ut och kanske beror på tiden jag gick upp igår morse som avgjorde sovmorgonen nu idag.


Sambon är och spolar av bilen, dottern duschar och klockan 2 ska vi äta middag hos svärföräldrarna i deras stuga och fira svärmors födelsedag...


Hoppas gårdagen behandlar er bra idag.

Återkommer till kvällen igen med nya betraktelser och kanske lite nya fotografier till fotobloggen om jag har tur och vädret med mig...


Sköt om er tills dess... Kram



 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards