•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juni 2009

Av Michael - 28 juni 2009 15:28




Men som tur var hade vi en stund på stranden.

Har förmodligen bränt mig lite på ryggen men vill man va fin får man lida pin... Snart ska vi gå till Netto och köpa briketter sen blir det fika med granne. Bjuder på glass och cocktailbär och min dotter ska ta jordgubbar...


Hoppas att ni har lika underbart väder och kan ducka undan solen när den är som värst...


Kram



 

Av Michael - 28 juni 2009 00:30




Gott med nygrillade kotletter och potatisgratäng.

Sambon hade läskats på jobbet och var sugen på grillat kött så vi gick jag och barnen till affären för att möta upp henne där sen inhandlade vi kotletter, lövbiff och gratängen...


Dottern tog en lövbiff sen hägrade jordgubbar med grädde mera så hon fick snällt rensa dom och nu har vi fått i oss det också så nu kan vi sova gott och upp tidigt imorgon för en heldag på stranden...


Så nu är det dags för sängen och jag önskar er God Natt.

Ha sköna drömmar och sov så gott... Kram



 



Av Michael - 27 juni 2009 18:44




Kameran har inte fått jobba alls på flera veckor nu och Kicki skriker efter nya foton så jag får helt enkelt ta nya imorgon när vi ska ner till stranden och bada... Eller barnen ska säkert bada men är inte 100% säker över mina egna insatser får jag medge...


Är inte som min son som troligen skulle skutta ner i en isvak om han fick utan jag är lite fegare av mig. Beror dels på kroppshyddan sen vattentemperaturen...


Får hoppas att sambon är på samma våglinje som mig och barnen bara annars spricker hela trippen direkt...

Men hon är ju ledig söndag & måndag så hon får tid att vila upp sig på anser jag så vi håller tummarna här hemma :)


 

Av Michael - 27 juni 2009 16:01




Gör snart sonen sällskap i vattenspridaren...

Han har sprungit lite fram och tillbaka men vattnet är riktigt kallt så han sprang inte så länge...


Ska snart börja med maten men ingen av oss har direkt matlust och sen är det ju bara jag och sonen hemma så varför stressa...

När han börjar fråga vad det blir för mat kan jag börja fundera på att laga till något...


Beundrar grannarna... (Inte på de sätt ni tror) som sitter och grillar sig i stark sol och dricker vin... Har fått för mig att alkoholen tar snabbare om man pressar i starkt solsken för det har hänt vänner till mig som mer eller mindre förlorade medvetandet och hävdade själva att det måste ha varit alkoholen som torkar ut kroppen...


Någon som vet ?




Av Michael - 27 juni 2009 12:43




På kommentarerna en dag som denna förrän till kvällen så jag skriver av mig och hoppas inte solen tagit alla kraft ifrån er så ni orkar skriva lite som jag kan läsa i min ensamhet senare ikväll...


Hoppas du får med dig skivorna hem idag Jana...

(Påminner för säkerhets skull) Skriv gärna kostnaden så jag vet hur mycket som ska plockas ut från banken...


Trött som en klubbad säl så jag ska lägga mig och vila lite ute och kanske får man sol på sig eller så somnar jag i skuggan... ;)







Av Michael - 27 juni 2009 11:39




Jag har varit på Netto.

Vi hade inget pålägg så därför tog vi en promenad till den nya Nettobutiken som hade premiär i torsdags. Missade den eftersom jag jobbade och tur var väl det. Efter att ha sett butiken nu förstår jag varför köandet måste ha varit jobbigt.


Trångt mellan raderna och ska man då handla och köa i samma gång blir det inte lätt med barnvagnar, rullatorer eller rullstolar. Det var inget fel på utbudet utan svensk mat till bra priser (än så länge) och det kan ju bli en fälla för nu orkar ju t.om jag dra mig till affären utan att stöna... *s*


Så nu har vi haft en sen frukost på altanen i friska svala vindar och jag har inte en susning vad jag ska börja med men gissar att det blir att klippa gräset sen vattna det ikväll om det slutat blåsa annars hamnar ju vattnet utanför tomten...


Men ska låta frukosten sjunka lite... ;)



 




Av Michael - 26 juni 2009 20:42




Ingen öl för min del utan en god middag, spännande fotbol och lite snacks räcker gott åt mig utan tvekan. Tråkigt att Sverige inte gick till final men att hämta upp 3-0 till 3-3 var fenomenalt anser jag...


Dagen på jobbet var riktigt roligt på flera olika sätt.

Chefen visade hur man fållar mattor och enligt honom själv gjorde jag det bättre än han och om det stämmer eller inte vet jag inte men det höjde mitt EGO enormt...


Sen erbjöds jag att ta lunch med chefen som bjöd på dagens lunch... Vi tog en schnitzel med färsk potatis och sås och det smakade underbart gott.

Annars har jag gjort  det vanliga som packaupp varor, servat kunder och gjort lite blandad kompott...


Hur har er dag varit ?


 

Av Michael - 26 juni 2009 07:53




...Och ska jobba för annars hade jag gått ut och dunkat till sommarjobbaren som kör med röjsåg utanför just nu. Hoppas att dottern inte vaknar för då blir det oväder i huset...


Vatten kokar och snart ska pastan ner i och hunden ska ut sen blir det att cykla till jobbet igen. Denna veckan har jag trampat 4.2 km enkel väg och med torsdagen har jag närmat mig 3 mil på en vecka... Jag kan bara hoppas att något sker med vikten annars blir jag tokig...


Önskar er alla en strålande dag i solen.

Ska försöka njuta av den i helgen medans jag grejar i trädgården.

Gräsmattan ska klippas, blommorna och gräsmattan ska vattnas sen lite ogräs rensning skulle inte skada heller för den delen...


Hej hej...




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards