•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under november 2009

Av Michael - 24 november 2009 17:24





KAN NI GISSA VAD ?

Av Michael - 24 november 2009 14:48





Har jag nu för jag kan inte besluta vad vi ska ha för mat idag

jag och barnen. Skäms inte för att säga, hade sambon varit hemma så

skulle hon komma på vad som skulle tillagas.


Är inne på ris med currysås och kycklingfilé men orka cykla till affären igen.

Skulle kunna skickat dottern men eftersom pengarna ligger på kontokortet

kommer det inte ske förrän hon fyller 18 enligt mig...


Skulle kunna göra köttfärssås men då kreverar dottern och sonen jublar.

Vad ska man göra egentligen...


Tips någon där ute ?

Av Michael - 24 november 2009 08:51





Ta cykeln till affären kanske...


Köpa nybakat bröd och lite god kokt skinka och

sen hem och avnjuta med en varm kopp te och tända ljus.


Sambon duschar, sonen sover och dottern är i skolan.


Ja det får nog bli så att jag drar på mig kläderna och

trampar iväg innan jag hinner ångra mig...


God Morgon Underbara Människor !


 

Av Michael - 23 november 2009 21:53





Har inget med kvällens sista inslag utan jag hade inget bättre att skriva

helt enkelt och valde det som först ploppa upp.


Har jobbat 3 timmar och skulle göra halvdag imorgon (TRODDE JAG)

men det sprack direkt.

Visar sig att jag ska vara ledig hela dagen imorgon eftersom jag ska

jobba på lördag igen.


Sen måste jag börja jobba 30 minuter tidigare

alla dagar i veckan som jag gör helgjobb eftersom jag är ledig 8 timmar men jobbar

endast 6 timmar så enligt tidsbanken hamnar jag på 2 h minus varje lördag jag

gör och det känns mindre kul faktiskt...


Skitsamma !

På fredag kommer lönespecen och pengar rullar in igen.

Dags att fundera på julklappar till barnen och sambon.

Till ungarna går det väldigt lätt, sambon är det värre med tyvärr

och nu vill jag vara ute i god tid och slippa få panik precis

innan jul och slippa köpa något hemskt onödigt...


Kom med tips snälla !

Av Michael - 23 november 2009 09:54





Tar ut sin rätt och sonen sover fortfarande.

Han har haft en ganska lugn natt men hört att han vaknat till

av hostande vissa stunder under nattens gång...



Själv mår jag sådär men ska jobba efter att sambon slutat jobbet så slipper

dom vara 1 kort innan stängningsdags och det är väl en liten tröst...


Av Michael - 22 november 2009 22:15




Mår inget vidare och inte sonen heller för den delen. Han hostar och snoret rinner

hela tiden och jag överväger att hålla han hemma imorgon.

Jo han och hans klasskamrater har redan tagit sprutan men vill inte utsätta någon

för förkylning om man kan undvika...



Men ska inte måla "you-know-who" på väggen utan hoppas han blir bättre.

Annars har denna dagen varit hur seg som helst förutom shoppingen då som alltid är roligt även om man inte handlar något. Jag ÄLSKAR Julen och allt runtomkring...


Bara se alla tomtar, lampor, glitter som tindrar i butikernas fönster och hyllor.

Sen i hemmet får jag faktiskt välja gardiner (gay-varning) :o)

i köket för där är jag mycket petig med vad som ska sättas upp och hur...


Dags att önska er alla en riktigt God Natt... Sambon är rasande på dottern så jag kryper helst ner i sängen innan det hela bryter ut i WW3...


Sov Gott... ! ! !


Av Michael - 22 november 2009 19:03





Har vi gjort nu och kom hem med massa nya fina blommor till

vårat sovrum och det blev en blommig oas...


Köpte även varsin jordgubbsshake på McD och delade på

9-bitars kyckling...


Tyvärr så har jag numera en grym värk över höger öga

och jag hoppas den släpper innan vi ska fika...


LYSSNA nu alla diabetes allvetare och snokare !!!

JAG ska äta KLADDKAKA !!!!


...släppte ut lite ilska men inte mot er kära vänner...

Av Michael - 22 november 2009 16:19





Dags...


Ska handla nya krukväxter till sovrummet.

Kanske tillkommer något annat med som man har nytta av.


Hoppas och önskar er en fortsatt mysig Söndag...


Kram

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards