•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under november 2009

Av Michael - 4 november 2009 17:26






In på Panduros hemsida och se vad som kan finnas där...

Deras julsaker kan man stirra sig blind på och man är nästan det efter alla timmar.


Någon som vill följa med ? ;o)

Av Michael - 4 november 2009 15:53






...som följer är !


Ska laga mat, åker till affären för att handla.

Kollar inte innan jag åker utan kommer hem igen, sätter på vatten, kokar

upp riset och ska börja med currysåsen...


VA F-N JA HAR INGEN CURRYSÅS !!!


KATASTROFEN...

är ett faktum och jag inser hur torrt detta kommer bli.

Men nu när riset är klart inser jag att tomater och majs gör det hela

mycket enklare och nu ska jag äta och bli mätt.


Hoppas jag inte skrämde upp er för mycket....


Kram "Cliffhanger" ;o)

Av Michael - 4 november 2009 15:31






VET INTE HUR JAG SKA KLARA AV DETTA...


( ...fortsättning följer )

Av Michael - 4 november 2009 15:00





Snöfall nyss...


Kom ut från Netto och det första som slog mig förutom kölden

var några få enstaka snöflingor som kämpade sig ner mot marken...


Sonen som längtat efter snön är det ingen idé att säga till ännu för

då blir han bara besviken när den inte lägger sig på marken.

Bäst att bara se vad som sker sen får vi hoppas att det kommer några fler flingor

än dom 15 som ramla ner över mig...


Nu blir det middag !

Av Michael - 4 november 2009 14:02






Börja fundera på middag kanske...

Har 3 stora bitar med kycklingfiléer i kylskåpet som jag funderar

på att tärna sen koka lite ris och sen göra currysås till.


Barnen ville INTE ha kyckling utan Pan Pizza dög verkligen bra för deras del

idag var det bestämt. Och eftersom jag inte orkade kycklingen igår tar jag resten

idag för sådan god mat ska man inte kasta bort...



Fast jag kanske ska vänta hem ungarna först sen kan jag börja

med maten och äta tillsammans med dem.



Vad ska ni äta för gott idag ?



Av Michael - 4 november 2009 11:44






Sambon ville inte heller gå ut i detta skitväder så vi stannade inne.

Nackdelen var att vi kom inte iväg för att köpa stol heller eftersom ingen av oss

orkade lämna lägenheten alls...


Fast å andra sidan har ingen av oss en aning om vart vi skulle åka för att köpa en som

passar våran standard så nu ska vi söka tills vi finner rätt stol till bra pris.

 


skänker en tanke till alla som vantrivs på jobbet och som vill hem och krypa

upp i soffan med en bra film, god bok eller bara någon att krama om...


Kram till er alla




 

Av Michael - 4 november 2009 09:04





Jag vill inte alls bege mig ut i detta

kalla hemska väder för att byta till vinterdäck...


Men å andra sidan vill jag varken ha mig eller familjen

i diket för att vi inget bra halkskydd har på bilen...


*suck*

Av Michael - 3 november 2009 23:20






...I näst sista omgången på Wii bowlingen där jag fick 253 poäng och 9 strikes och det var personbästa för min del.

Kan lova er att skulle jag spela på riktig bana vore jag "rännstens-kungen" utan tvekan. Helt 2 skilda saker att stå hemma i tryggheten med kontroll i handen än att vara på banan med folk runtom sig och kasta ett 8 kilos klot eller va det nu väger. Men det ska bli kul den dagen jag ger mig dit och provar på. Synd att det ska kosta skjortan att spela bara men men man får kosta på lite...



Imorgon har jag ledig dag och börjar dagen med sovmorgon... HA HA HA ! ! ! (i could only wish)

Blir att gå upp med barnen sen ut i garaget och plåstra på vinterdäcken. Som litet plåster på såren får jag ge mig ut och se om vi kan hitta en ny skrivbordsstol för denna vi sitter i nu gnäller och gnyr hela tiden och sitsen är stenhård.



Måste snart bestämma om vi ska göra oss klara för Julmarknaden eller inte...

Fick äntligen tag på ansvarig idag och sambon hamnade på reservlista eftersom det var fullt.

sen fick sambon reda på idag att svärfar var vän med ansvarig chef på Vänersborgs Museum och att han skulle

smöra lite med han och se vad som kunde göras... ( Wiihuu ) Håll tummarna !!!



Ja ja den som lever får se...

Nu ska jag krypa ner i sängen och drömma sött. Imorgon får någon paket !

Hoppas vederbörande blir glad för det jag skickat.


Godnatt med er, nu kryper jag in i min lilla håla !



 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards