•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under januari 2013

Av Michael - 17 januari 2013 23:04




 

 

 

Fanns inget annat att göra...

Hoppas verkligen att besten inom håller sig lugn.

Hoppas att han får sova ordentligt.

Kan ni ens tänka er tanken ?

 

 

 

Min hustru och Son var på Habiliteringen för några veckor sen.

Där talades om hans sömnsvårigheter och de fick till svar,

eller motfråga om vad vi försökt med.

Efter utfrågning kom förslaget att han ska prova ett nytt täcke.

Ett täcke som döljer kedjor, ett täcke som väger mellan 10-15 kg...

 

 

 

Stoppa in det i ett påslakan var rena styrketräningen.

Sen lägga det över min son som ansåg han inte kom loss.

Kanske kommer funka bra detta så de va värt att öppna fönstret inatt.

 

 

- Den klämmer & håller mig låst...

 

 

Jag hoppas mest på att han ska kunna sova.

Så speedad som han är på nätterna gör morgondagarna

till ett milt helvete ibland eftersom sömnlösheten påverkar hans

humör och som oftast somnar han till på sista lektionerna för

att han är så otroligt trött.

 

 

 

Håll tummarna & God Natt Mina vänner





Av Michael - 16 januari 2013 17:21







Inte mycket skett alls...

Skottat lite snö, fyllt diskmaskinen och sen

hoppas på att mina vänner vill spela med mig på

Wordfeud men jag gissar att dem anser mig vara helkass

eller så har jag mer fritid än dom skulle jag mer tro på.

 

 

 

Medger att jag suger men jag har roligt.

Man får träna de små grå på insidan så dom inte

dammar igen fullständigt.

 

 

 

Middag kanske ?

Av Michael - 15 januari 2013 18:32






Igår kväll stupade jag i soffan.

Gick inte att förhindra, det kom från ingenstans.

Enda man kunde göra var att ta fram näsdukar, servetter

sen knockades jag av en vidrig snuva...

 

 

 

Hela natten gick bra men vaknade

med blodsmak i munnen så jag snöt nog sönder något.

Haft en jobbig huvudvärk hela dagen

men inget som stoppat mig från att kriga

på Wordfeud...

 

 

 

GE MIG EN CHANS !!!

 

  

Av Michael - 14 januari 2013 11:12






Man kan dock tveka på om man blir klokare med åren som går.

Tiden får utvisa hur det blir med den saken.

Det var en bra dag igår med massa fina presenter och MASSA

gratulationer.

 

 

 

Känna värmen, glädjen & omtanken bakom gör det

hela mycket speciell. Hoppas man kan återgälda det en dag...

 

 

 

Av min familj fick jag ny mobil.

Den ledde mig in på villovägar då jag bad frun

lägga in Wordfeud. Resten av kvällen fram till runt halv 4 inatt

låg jag och kunde inte sluta spela.

 

 

 

Hann knappt vakna imorse för att se om jag fått

nya utmaningar eller nya spelare att försöka vinna över men det ser

lite mörkt ut just nu :o)

 

 

Men jag kör på....

Av Michael - 12 januari 2013 22:25







Inte som jag trodde dagen skulle bli.

Inget fel på den men förstår nu att schemalägga

funkar inte det minsta alls.

 

 

 

Men det rättade till sig.

Sonen har fått spela Black Ops 2 hos farfar

och vi åt tacos till middag...

Nu ska vi äta några våfflor och invänta

anstormningen som snart rusar genom mitt liv...

 

 

 

Sköt om er och be safe...

 

 

 

Av Michael - 11 januari 2013 21:45






Imorgon....

 

Ja då ska jag frossa.

Ska starta med brakfrukost.

  • Frukost: Bröd, ägg, bacon, gröt
  • Middag: Tacos !
  • Kvällsmys: Våfflor...

 

Under kvällen ska jag även försöka få i mig lite chips.

Kanske några glas Pepsi max vore gott med faktiskt.

Om jag kanske tar en tur på träningscykeln så kanske jag

kan få lite bättre samvete men bara lite *blink*

 

 

 

Men nu ska jag invänta min äkta hälft

såvi kan gotta oss med frysta bär och grädde

innan sängen och imorgon.... Ja imorgon (sovmorgon)

 

 

Dröm Sött...

 

 


Av Michael - 11 januari 2013 19:19






Njaaaa...

Inget vidare kanske faktiskt.

Sparar mig till morgondagen och tar endast några jordnötter.

Imorgon blir en helt annan sak kan jag lova.

 

 

 

Imorgon löper vi hela linan ut.

Kan jag bara hålla detta så har jag snart

tappat de ynkliga få kilona som finns hängande...

 

 

 

Måste sen ge mig ut på Powerwalk med

eller utan följeslagare.

Får försöka peppa mig själv och ha musiken

i öronen så kanske det funkar bättre...

 

 

 

Va hittar ni på ikväll ?

Av Michael - 11 januari 2013 15:04







SATAN...

Ja så slutade förra inlägget.

Jag kom till slut på vad förra inlägget skulle handla om.

Behövde ett ord, ett enda ord som triggade fram minnet och det kom

i slutet av förra inlägget.

 

 

 

JAG SAKNAR min våg...

Har inte kunnat väga mig vare sig hemma eller på vårdcentralen.

som en vän sa igår,

- Kanske lika bra att inte ha en våg.

Ligger mycket sanning i det faktiskt för det blir ett tvång.

Man hetsas till att springa och väga sig hela tiden...

 

 

 

Jag får helt enkelt gå på magkänslan.

Nästa gång jag beger mig till vårdcentralen för

provtagning får jag se till att väga och mäta midjan.

Hoppas vekligen på positiva resultat !

 

 

 

Nu fundera ut middag !

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards