•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 18 juni 2022

Av Michael - 18 juni 2022 14:35



Kanske bara är i mitt huvud men jag

insåg nyss att det är knappt en månad

tills vi ska åka till Norrland !


Vi ska åka upp och tampas med "mya" som hustrun

anser vara lika stora som albatrosser. Sist JAG 

var där uppe var 2017 och jag längtar dit med 

skräckblandad förtjusning.


Plussidan:

  • Fisket
  • Naturen
  • Djurlivet
  • Loppisar
  • Träffa hennes släkt igen
  • Stillheten

Minussidan:

  • K-N-O-T-T J-Ä-V-L-A-R !!!

Men som sagt.

Upplever jag hälften av det jag

möttes av första gången så kommer jag vara 

en lycklig man.


                         


Nu kommer hustrun få hemlängtan DELUXE

och visst kan jag förstå henne...


 

Fick mitt rekord på gädda där uppe

och kanske kommer det ske igen.


Fick även på mitt sätt säga farväl till hennes

mamma som gick bort en månad efter vårat besök.

Kändes speciellt men ändå sorgset.


 

Men nu ser vi fram emot nya varma soliga dagar.

Nya äventyr, massa nya bilder och ljusa nätter.

har jag tur kanske jag kan få hustrun att köra mig

till Vilhelmina så vi kan säga hej till min

extra mamma Gudrun....


Ja om ho vill ha meck där vill säga. 

Hon kanske åker hit ner i sommar för att häls

på sin "lille" Magnus som jag aldrig får med ut 

på fiske. Vi bor ju bara ett stenkast från varandra. *blink* 

Av Michael - 18 juni 2022 10:03



Igår måste jag fått ett hjärnsläpp.

Jag följde varje vink min hustru gav mig

och slutligen stod jag där med kläder för

nästan 900:- WHAT ???


Skulle ju bara kolla på shorts och

när vi väl kom till butikerna passade hon på.

- Du behöver sånt.

- Kan ju se snygg ut för en gångs skull.

- Ska du inte ha sån, den passar så bra till...

Det tog aldrig slut.


När vi sen åkte hem...

- Känns det inte bra ?

Satt mest i chock!


Ja sen när man köpt nya

shorts, byxor, tröjor kanske man borde kolla

på nya skor för det var ett tag sen.

Idag köpte jag mig dessa på Stadium Outlets hemsida.


 

NONATION So Nemi U - Off White

Men de som ser "off" ut kommer passa de 

kakifärgade byxorna jag köpte så nu ska man väl se

hyfsat snygg ut i sommar hoppas jag.


Finns på Stadium Outlet för 299:-

Passar alla plånböcker och smak.


NEJ det är inget betalt samarbete

med dom utan jag verkligen gillar deras utbud

och priserna passar min tunna plånbok perfekt.


Hmmm... 17 grader och tydligen solsken igen

efter an mycket grå start på dagen.

Kanske man skulle rulla ner för backen och sätta mig

med spöet i handen och sola lite mer.....


Hänger upp skylten ifa !


 



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards