•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 16 juni 2022

Av Michael - 16 juni 2022 18:03



Ja har du sett hela filmserien så vet du hans

namn och varför man inte får nämna det.

Idag skedde mig samma sak, drömde mig bort ett tag

och plötsligt började det nappa. Fick väl upp 3 abborrar

som varsamt hanterades och fick återbördas till sjön igen.


Bytte sen plats och redan efter några minuter dök

den/han/hon/hen upp. Fisken man inte vill fånga, fisken ingen

vill äta (knappt katterna heller) fisken som numera

går under namnet "Voldemört" ja ni fattar själva.


Ville bara att den skulle hoppa av kroken självmant men inte då.

Detta är ju såna vidunder som Fransson fångar mest av

och han var ju inte ens på plats så varför fick jag detta monster.?

Ja inte monster till storlek utan bara en hiskelig fisk som bara duger

till som betesfisk.


Efter kanske 3 timmar spenderade gick jag hem igen.

Hann precis lagom hem för att slippa ta ut hundarna eftersom 

det började vräka ner och åskan rullade lite lätt.


Värmen verkar ligga kvar men himlen är

fortfarande mörk så det blir till att snart börja med 

min middag. Tonfisk sallad till mig och eftersom hustrun äter

annan mat ville hon göra den själv så jag sköter mig själv.


Jösses det vart nästan ett kapitel ur en bok detta.

Hoppas du, ni har orkat med att läsa.

Peace out.........


För dig som aldrig stött på "Voldemört" får en bild...


  T.o.m det latinska namnet låter hemskt.

Rutilus rutilus "

Av Michael - 16 juni 2022 11:12



Här sitter jag i mitt svala sovrum

och funderar på om jag ska gå ner och sitta

några timmar och blöta mask...


Tror jag brände ena sidan av kroppen

igår för det svider en smula. "Vill man bli fin får man lida pin"

Njaa de vette tusan om det är värt besväret.


Minns en sommar för många år sen då jag brände mig

rejält i tron att om man ligger i vattnet så tar inte

solen, i verkligheten är det inte så utan det relaterade

i soleksem och baddade blåsor i 3 veckor med kylbalsam.


Har tydligen dåligt minne eftersom jag kletade in mig

med cocosolja igår och satt med bar överkropp några timmar.

Just nu känns det ganska bra att sitta här i det svala rummet

och lyssna på Pet Shop Boys - Greatest Hits just nu.


Om du inte jobbar, va gör du idag?

Lapar sol på stranden eller ligger i hängmattan kanske?

Visst ser det underbart ut?


 


Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards