•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 20 juni 2022

Av Michael - 20 juni 2022 21:10



Hustrun ändrade mina planer

imorse genom att komma hem ledbruten.

Inflammation i axel/skuldra gjorde henne mer eller

mindre orolig så nu är det tigerbalsam och Ibuprofen

några dagar.


Hon har mest sovit eftersom värken är hemskt jobbig

så vi får hoppas att morgondagen är bättre.

Har tyvärr somnat jag med några gånger så f-n vet

om jag kommer somna inatt.


Har fått planterat min efterlängtade ormbunke

och lagt ut förfrågan på en till. Vår vän Anna gled förbi

med 3 vinbärsbuskar som vi ska plantera med så kul det händer

något annat...


Har önskat mig skot från en Monstera Variegata som jag fallit

för mer och mer. 2 färgad (grön/vit) och verkligen lyser

upp så jag hoppas kunna få tag på en sådan. Om inte får jag be

hustrun beställa såtillvida priset inte är hutlöst.


Både midsommarafton och hustruns födelsedag

närmar sig så detta ser jag fram emot. Tänka sig att

hon fyller hela -- år i år. (vågar inte skriva ut åldern för

då avrättar hon mig troligen)


Avslutar med att hoppas på bättring

och lika skönt väder samt att elefanterna emigrerar....

Av Michael - 20 juni 2022 09:30



Varför skapar man sådant kaos

VARJE dag och låter sen ALLA höra hur illa det är?

Det övergår bådas förstånd och jag funderar på om

en lösning finns.


Klockan 6-7 på morgonen och det är ju ändå

SOMMARLOV så varför?


Kommer troligen aldrig få svar på denna

fråga så vi går vidare. Igår efter att hustrun slutat

jobbet kasta vi i oss varsin tonfisk sallad och sen hämtade

vi upp hennes son hos sin pappa för lite fiske.


Tydligen så skulle ingen fisk med hem

eftersom hustrun inte orkade steka så den som fångades

kastades tillbaka igen.


För övrigt var det bara en skön upplevelse.

Inga bilar, inga störande moment utan solsken och

fågelsång. Hustrun fick dricka kaffe och äta bullar

så det gick ingen nöd på henne.


Jag började även med mitt "stenbocks beteende" genom 

att skriva packningslista till hustruns förtret.

- Du är PRECIS som Sandra!

Även hon är stenbock och har samma behov av listor.


Jag påtalade för Sandra att hennes mamma

ansåg oss vara lika fick jag till svar

- Hahaha, jag måste också göra lista.


Världen är allt märklig.

Nää nu måste jag nog rasta vovvarna och fundera

på om jag ska ta mig ner med spöet en stund.

Någon som hakar på?


Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards