•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 20 juni 2022

Varför ???

Av Michael - 20 juni 2022 09:30



Varför skapar man sådant kaos

VARJE dag och låter sen ALLA höra hur illa det är?

Det övergår bådas förstånd och jag funderar på om

en lösning finns.


Klockan 6-7 på morgonen och det är ju ändå

SOMMARLOV så varför?


Kommer troligen aldrig få svar på denna

fråga så vi går vidare. Igår efter att hustrun slutat

jobbet kasta vi i oss varsin tonfisk sallad och sen hämtade

vi upp hennes son hos sin pappa för lite fiske.


Tydligen så skulle ingen fisk med hem

eftersom hustrun inte orkade steka så den som fångades

kastades tillbaka igen.


För övrigt var det bara en skön upplevelse.

Inga bilar, inga störande moment utan solsken och

fågelsång. Hustrun fick dricka kaffe och äta bullar

så det gick ingen nöd på henne.


Jag började även med mitt "stenbocks beteende" genom 

att skriva packningslista till hustruns förtret.

- Du är PRECIS som Sandra!

Även hon är stenbock och har samma behov av listor.


Jag påtalade för Sandra att hennes mamma

ansåg oss vara lika fick jag till svar

- Hahaha, jag måste också göra lista.


Världen är allt märklig.

Nää nu måste jag nog rasta vovvarna och fundera

på om jag ska ta mig ner med spöet en stund.

Någon som hakar på?


 
 
Ingen bild

Anna

22 juni 2022 23:32

Är det grannar? Jag har en barnfamilj ’uppepå’, där är det hopp och studs varje morgon från kl 6.30 vardag som helg, bara att gilla läget. 😅

Michael

24 juni 2022 10:01

Grannar ja, Grannar som dagligen skriker, bråkar och sen en mamma som konstant går genom HELA alfabetet med svordomar och ska gärna låta oss andra lyssna dagligen.

 
Ingen bild

Anna

24 juni 2022 11:52

Då kan man prata med varandra för grannsämjans skull.
Mina 2 studsbollar uppepå har var sin diagnos, en med autism och den andra har tourettes och ADD. Vetskapen gör att min irritation övergått till att vara extramormor och ett stöd i deras vardag.

Michael

24 juni 2022 13:22

Barnen är de jag lider med, ha en sådan mamma som dagligen skriker åt dom vill jag inte närma mig. Kan sträcka mig till att säga "HEJ" men sen är det nog.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Måndag 20 maj 10:22

      Ja idag var inte vädret lika skönt. Gick från +26 igår till +14 idag och allt har med vindarnna att göra. Idag blåser iskalla (ironisk) nordliga vindar från Vänern och det får hustrun att huttra och muttra - Jäkla blåshåla.... ...

Av Michael - Söndag 19 maj 17:36

      Årets varmaste dag. (+26 i skuggan)   Stekande hetta och jag fortsätter dagen som jag slutade igår med att snickra vidare.   Bänken står klar så nu ska jag fortsätta med grinden som ska sitta på framsidan.   Ska bli skönt ...

Av Michael - Lördag 18 maj 18:42


      Kan bara hålla med dig där Tobbe.   Hon håller mig under strikt kontroll precis som Ronja gjorde med Birk, på en rep längds avstånd.   Skulle dock ha behövt åtstramning av  repet idag för jag gick som vanligt in i kaklet i...

Av Michael - Lördag 18 maj 07:39

Ja nu har jag gjort beställningen.   Snart kan jag och Tobbe sammanstråla med våra magneter och städa stadens vatten från metall som skräpar ner.   Gissar att jag får binda fast den gamle vid havet för han hävdar ju själv bli sjösjuk...

Av Michael - Onsdag 8 maj 15:12

      Med att göra saker i mindre doser. Det gör lika ont efteråt men inte lika länge numera så jag har kortare tid att  behöva vila upp mig.   Igår tog jag dock i för mycket. Jag städade nere i hyresvärdens utrymme så det blir lä...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards