•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 15 juni 2022

Av Michael - 15 juni 2022 21:18



Och jag kommer på lite av varje.

Som att Jonas kommer påpeka att huggtabellen

inte är riktigt pålitlig och jag instämmer.


Inget napp alls idag men Tobbe har lovat

mig att om jag pekar med hela armen skulle han under sin

8 veckors semester hjälpa mig med båten.


(Tror han menade så iaf) hahaha...


Enda jag fick var en trevlig promenad

och lite udda solbränna och nu avslutar

jag kvällen med att spela "relaxing whiskey blues music"

för hustrun som redan ska släcka sina korpgluggar.


Hennes "hobbyföretag" går som på räls och det är

nog lite på gott och ont. Hon hävdar att "väggen" står

framför henne och hånas så jag är rädd att hon ska

springa handlöst in i den igen och DET vill jag inte.


Jaha, där fick jag klappen på axeln så nu får

jag sluta knäppa på tangenterna annars får hon ett

frispel på mig. (knappeti, knappeti, knapp) <--- hennes ord.


Dags att säga god natt !

Av Michael - 15 juni 2022 12:06



Innan jag nådde det dödsföraktande

stupet så irrade jag runt kanske 30 minuter

innan jag fann det jag sökte.


Jag hade hamnat rätt första gången

men valde att tveka och bytte håll.

DET skulle jag inte ha gjort.


Jag cyklade en bit men efter en uppförsbacke

så valde jag att gå resten av biten och tack gode gud

för att jag gjorde det valet.


Skulle jag suttit kvar på cykeln skulle både

jag och cykeln krama några tallar på vägen ner

och DET hade varit att leka med döden.

 


Hittade som sagt en idyll...

Lugnt, stilla och jag längtar tillbaka efter

båten som jag var inne på att sälja ett tag.


Idag fick jag ett löfte om att kunna ta hem

båten hit så jag kan fixa till den. Den ska slipas

och så ska ny glasfiber på och bottenfärg före jag ska

lägga ner en durk i impregnerat virke sen ska motorn

testas innan jag ska få ner den i sjön.


 

Nu hänger skylten uppe

så vi kanske hörs senare...




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards