•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 23 maj 2023

Tar tid mellan gångerna

Av Michael - 23 maj 2023 13:38



Men tro inte för guds skull att jag tröttnat.

Kan behöva andas in nya intryck och händelser

och sen överväga vad som är värt att skriva om.

 

Har dock inte hänt så mycket.

Jag bytte in en inköp förra året mot något mer lockande

att komma med detta året istället i fiskväg.

 

Jag insåg efter ett tag att synen är ju inte som den 

en gång varit så därför blev det inget drop-shot fiske

som jag hade hoppats på. Bytte till mig nya jiggar och offset krokar

som ska bli kul att prova på när det nu blir dags.

 

Benet verkar må bättre igen och foten har jag inte kollat

in sen vi senast packade in den så det får vi se resultatet

av på torsdag då jag ska in till fotvården.

 

För övrigt är hälsan som det brukar, ryggen bråkar

och kräver uppmärksamhet tillsammans med nacke och axlar

så där är inget nytt att skriva hem om.

 

Det närmar sig löning och hustrun vill få hem

växter innan det blir för sent så vi kan ha en lummig oas

att koppla av i de stunder tiden tillåter. Känns som vi hamnat

på ättekolken i år med allt grönt. 

 

Det mesta vi hade förra året tog frosten tyvärr

så nu får vi tänka om, göra rätt och se vad det blir av det hela.

Om ni undrar vad "ättekolken" är så är det något Norrländskt påhitt

som frugan anser vara "riks svenska" ja har ni hört så tokigt.

Ska tydligen betyda "efterkälken" för oss i Sverige...

 

- De är som de är,

- De är knasigt... 

 

Hoppas ni haft en bra start på denna veckan.

Många närmar sig välbehövd semester och många

har redan rest utomlands... Varför ?

 
 
Karin

Karin

24 maj 2023 20:39

I söndags tog jag första fisketuren, trollade en stund och fick napp.
Sjöns minsta gädda, ca 30 cm så den fick åka tillbaka i sjön igen.
Idag har jag köpt mask så nu blir det meta om någon dag när vinden
mojnat.

http://nastanhalvalivet.blogspot.com

Michael

26 maj 2023 22:00

Skäms för att erkänna att jag INTE varit ute ännu. Hoppas du får fina abborrar att steka nästa gång ;)

 
Ingen bild

Janne

26 maj 2023 14:23

Varför man reser…. Jag reser för att få ro, från jobb, stress, tvång och måsten. Vi tankar energi 1 långhelg i månaden och kör iväg. Svänger där vi får lust och hamnar på nya fina ställen, bad både sommar och vinter, skidåkning på vintern. Sen 4 veckor på sommaren i Europa, helt spontana rutter. Så jäkla underbart.
Dessutom med mobilerna i flygplansläge, kollar av en gång per kväll.
Livskvalitet i allra högsta grad.

Michael

26 maj 2023 21:59

Är väl bara jag som trivs i Sverige sen vågar jag inte flyga :) Har sen fotsår och bör inte befinna mig för länge i hög värme.

 
Ingen bild

Janne

27 maj 2023 18:23

Vi flyger inte heller, husbilen tar oss vart vi vill och vi trivs både i Sverige och Europa.

Michael

27 maj 2023 22:05

Med mig som sjukpensionär och hustru som säsongs jobbar finns inte pengar till vare sig utsvävningar eller husbil tyvärr.

 
Ingen bild

Amisa

3 juni 2023 16:29

Nej, jag har inte flugit på många år nu. Från mars till september tycker jag det finns så mycket fint att uppleva i Sverige att det inte känns viktigt att flyga. Vintertid skulle det vara skönt att åka till solen, men jag avstår från det eftersom vi ser alltfler tecken på att klimatkrisen eskalerar och jag inte vill förvärra det ytterligare.
Önskar dig en bra dag!

Michael

5 juni 2023 09:13

Ja Sverige är verkligen fantastiskt... Man finner fortfarande små smultronställen värd att minnas. Önskar dig detsamma och Välkommen åter :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Fredag 19 april 13:08

      Först regn sen snöblandat vidare till halvt om halvt hagel och slutligen snööööö...   Va fan!   Nu skriver hustru från jobbet att det kommer snöa hela sommaren, ho har blitt galen....   Skulle gå på match imorgon men det f...

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Av Michael - Fredag 12 april 13:47


      Regnet faller igen...   "chasing you like a shot of whiskey" Ja lite så är det att fånga dagen med vackert väder faktiskt.   På tal om väder, min vän Magnus gnällde en dag om ha minsann inte bokat snön som föll. Roliga  i ...

Av Michael - Torsdag 11 april 17:47

      Men det har banne mig inget med Trisslott att göra utan vädret. Regnet försvann och solen tittade fram igen.   Plötsligt har vi +12 och strålande solsken. Sånt är man inte bortskämd med i dessa breddgrader.   Som tur är har ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards